jebril

http://www.fenjon.com/wp-content/uploads/2012/09/opisthocomus.jpg

یک گله گاو را در حال چرا تصور کنید … بعضی آرام در حال صرف علقند ، بعضی ها ولو شده اند و نشخوار میکنند .حالا جای هر گاو یک پرنده بگذارید ؛ پرنده ای که نه شاخ دارد ، نه سم و نه ماع میکشد ؛ ولی کمی متوهم است و ادای گاو در می اورد . تصویری که الان در ذهن دارید شاید عجیب و ناماءنوس باشد اما واقعی است.پرنده ای وجود دارد که بجای نوشیدن شهد گل ، برگ ها را می چرد ، درست مثل گاو و گوسفند ساعت ها برای هضم علوفه صرف میکند و یکمی هم بوی پهن میدهد …

 

این پرنده عجیب و غریب ساکن آمریکای جنوبی ، هواتزین نام دارد.شخصیت و ظاهر این پرنده متوهم ترکیبی از مرغ،گاو و داینسور های ژوراسیک است .

هواتزین ، مرغی از عصر دایناسور ها

نگاه اجمالی به هواتزین

هواتزین،مرغی از عصر دایناسورها

هواتزین (Hoatzin) با نام علمی Opisthocomus hoatzin پرنده ای نامتعارف با قد و قواره ای به اندازه مرغ قرقاول است که در مرداب های آمریکای جنوبی،مخصوصا در حوضه های آبگیر رودخانه ی آمازن و اورینوکو دیده میشود . به این پرنده که تنها بازمانده از اقوام خود است هواکتزین ،پرنده ی بوگندو و وقرقاول مانژه هم میگویند . هواتزین شاید پرنده ی خوشبویی نباشد اما اگر ببینیدیش خواهید گفت :( (به به چه پرنده ی زیبایی ! چه سری ، چه دمی ، عجب پایی !)) بله ! این پرنده ی زیبای گردن دراز سر کوچکی دارد ، صورتش آبی رنگ و بدون پر و چشمهایش خرمایی مایل به قرمز است . او پیستوکوموس که نام علمی این پرنده در یونان باستان به معنای ((دارای مویی بلند در پشت سر)) است ، که به تاج بزرگی سیخ سیخی روی سرش اشاره دارد . نوک دم دودی مایل به قهوه ای هواتزین نخودی است . پر های تنش هم خوش رنگ و لعاب است ؛ خرمایی ، شاه بلوطی و دودی .هواتزین پرنده ی پر سر و صدایی است و انواع صدا ها رو تولید میکند ؛ با حرکات موزون . بوی پهنی که از این پرنده بلند میشود مربوط به سیستم گوارشییش است ، که در بین پرنده گان غیر عادی است . هواتزین گیاه خوار است و برگ و میوه میخورد ؛ چیندانش بسیار بزرگ است و درست مانند معده ی گاو برای تخمیر سبزیجات به کار میرود . این پرنده برای غذا خوردن با هزار دردسر از شاخه ها بالا میرود ، خیلی هم تنبل است و به راحتی میتوان به آن نزدیک شد .

هواتزین چه شباهتی به گاو دارد !

 اجزای بدن

چهار شنبه 6 آذر 1392برچسب:, :: 14:4 ::  نويسنده : hr ashouri

گذاشتن نان بلافاصله پس از پخت، داخل نایلون درست نیست زیرا بخار نان باعث خمیر شدن آن می‌شود و رطوبت زمینه را برای رشد میکروب‌ها و به ویژه قارچ‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش نیک صالحی به نقل از فارس ؛ چیدن نانهای داغ بر روی هم، کپک زدگی را تسریع، فساد را تسهیل و ضایعات نان را تشدید می‌کند و مصرف آن موجب بیماری گوارشی می‌شود.

ابتدا نان را باد دهید. بعد آن را داخل سفره پارچه‌ای بگذارید. نانی که پس از سرد شدن با سفره حمل و نگهداری شود، مطبوع تر و ماندگارتر خواهد بود.221 نگهداری صحیح  از نان

قرار دادن نان در یخچال، بیات شدن نان را تسریع می‌کند و بهترین محل نگهداری نان برای مدت نسبتاً طولانی، فریزر و بهترین روش گرم کردن آن، استفاده از مایکروفر یا توستر است.

باید از نایلون مخصوص فریزر برای نگهداری‌نان استفاده کنید. نایلون‌ها را مکرر استفاده نکنید و در نایلون ها را هم باز نگذارید.

اگر بسته‌بندی نان خوب نباشد یا کیسه پاره شده باشد. باعث می‌شود نان خشک شود و کیفیتش افت کند

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 322
بازدید ماه : 4300
بازدید کل : 556169
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1