jebril
جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 19:23 ::  نويسنده : hr ashouri

هیچ عارضه‌ای در طبیعت به اندازه آبشارها، محصور کننده و دلفریب نیست. خروشی طوفان گونه از برخورد جریان‌های تند آبی که از ارتفاعی بلند به پایین سقوط کرده و در مسیر خود، دیوارهای پرتگاه‌های وحشت آوری را می‌پوشانند.آنچه که در ادامه می‌خوانیم برگیزده‌ای از چند آبشار دیدنی و مشهور جهان است که به دلیل برخورداری از ظاهر و نمایی زیبا، همه ساله میزبان جمع کثیری از گردشگران هستند.



ادامه مطلب ...
جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 19:16 ::  نويسنده : hr ashouri

این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته است. این اثر سال ۱۹۸۷ در "فهرست میراث جهانی" ثبت شد.
این ادعا که این دیوار تنها پدیده انسانی است که از فضا قابل رویت می باشد، بارها تکذیب شده است ولی هنوز در باور عوام جا دارد.
تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ۹ قبل از میلاد باز می گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت‌های شمالی، برجهای آتش برای خبر رسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد . در دوره حکمرانی سلسله‌های بهار و پاییز و کشورهای جنگجو، میان دوک‌ها جنگ بر پا شد و کشورها با استفاده از کوه‌های مرزی به ساخت دیوار پرداختند تا سال ۲۲۱ قبل از میلاد، امپراتور چین شی خوان پس از به وحدت رساندن چین، دیوارهای دوک‌ها را به هم متصل کرد که به صورت دیوار بزرگ در مرزهای شمالی بر روی کوه‌ها در آمد . او می خواست با این کار از حملات دشمن به مراتع شمالی جلوگیری کند.

جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 19:12 ::  نويسنده : hr ashouri

مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود.[۲] قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر می‌رسد که نام‌های آنها عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفت گانه است.

جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 19:9 ::  نويسنده : hr ashouri

 

 

 

آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر اگرا و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است. این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی محبوبش ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱ (میلادی) به‌هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده‌است. شاه بنا به وصیت همسرش تصمیم گرفت با ساخت بنایی زیبا، مجلل و عظیم، همسرش را جاودانه کند. از این‌رو آرامگاهی زیبا بر روی قبر او بنا نهاد.

جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 18:57 ::  نويسنده : hr ashouri
جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 18:52 ::  نويسنده : hr ashouri
جمعه 10 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 ::  نويسنده : hr ashouri

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 806
بازدید ماه : 3780
بازدید کل : 555649
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1