jebril
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 13:34 ::  نويسنده : hr ashouri

جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 12:6 ::  نويسنده : hr ashouri
کشف بزرگترین حشره جهان که هویج میخورد! +عکس
 
 
یک حشره شناس آمریکایی از شناسایی یک حشره غول پیکر خبر داد که وزن آن سه برابر وزن معمول یک موش و غذای مورد علاقه آن هویج است. این جانور بسیار عجیب سنگین ترین حشره ای است که تاکنون در جهان شناسایی شده است.

مارک موفیت، حشره شناس دانشگاه کلورادو که این حشره را پیدا کرده می گوید: دو روز متوالی این حشره غول پیکر را در یک جزیره دوردست در نیوزلند تعقیب کردم تا توانستم آن را در حالی که هویج می خورد در دست های خود نگه دارم.
 
 
 

به گزارش ایران ناز به نقل از روزنامه تلگراف، موفیت می گوید: از نظر وزنی این حشره سنگین ترین گونه ای است که تاکنون در طبیعت شناسایی شده است و وزن آن حدود سه برابر وزن یک موش معمولی است. این حشره عجیب شبیه به جیرجیرک بوده و بال های آن حدود ۱۷ سانتیمتر است.

این حشره غول پیکر فقط در جزیره دورافتاده «لیتل باریر» در نیوزلند مشاهده شده است.

 

چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 5:46 ::  نويسنده : hr ashouri

CVS چيست؟
CVS مجموعه اي از علائم چشمي و بينايي است كه بر اثر كار با كامپيوتر ايجاد مي شوند. تقريبا 4/3 كسانيكه زياد با كامپيوتر كار مي كنند گرفتار اين علائم هستند. به نظر مي رسد با فراگيرتر شدن بكارگيري كامپيوتر در محل هاي كار و حتي در خانه ها تعداد كسانيكه از CVS رنج مي برند روبه افزايش باشد.

علائم CVS
مهمترين علائم CVS عبارتند از: خستگي چشم، خشكي چشم، سوزش، اشك ريزش و تاري ديد. CVS همچنين ممكن است سبب درد در گردن و شانه ها نيز بشود.

چشم انسان حروف چاپي را بهتر از حروف نمايش داده شده بر روي مانيتور مي بينند. علت اين امر اين است كه حروف چاپي كنتراست بيشتري با صفحه سفيد زمينه داشته و لبه هاي آنها واضح تر است حال آنكه در مورد صفحه مانيتور چنين نيست و لبه ها به وضوح حروف چاپي نيستند بلكه حروف از يك مركز با كنتراست بالا شروع شده و به تدريج كم رنگ تر مي شوند و پس از تبديل به خاكستري كمرنگ ناپديد مي گردند. بنابراين لبه هاي حروف بر روي صفحه مانيتور وضوح حروف چاپي را ندارد.



 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 5:36 ::  نويسنده : hr ashouri

دومین انیشتین , نابغه های جهان

دانشمند جوان ایرانی، با تصدی بر کرسی استادی دانشگاه پرینستون- جایگاهی که پس از انیشتین در اختیار فرد دیگری قرار داده نشد- دنیا را با این سوال مواجه کرده است که آیا انیشتین بعدی، یک ایرانی خواهد بود؟

 به گزارش ایران ناز نیما ارکانی حامد در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد و دارای کرسی استادی در دانشگاه پرینستون است.این کرسی از سال 1933 تا 1955 در انحصار آلبرت انیشتن بوده است.



 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 5:19 ::  نويسنده : hr ashouri

 

آلفرد در ٢١ اکتبر سال ١٨٣٣ در کشور سوئد به دنیا آمد. او توانست در سن پطرزبورگ تحصیل کند. وی بسیار با استعداد بود. پدرش امانوئل نوبل از جمله مخترعانی بود که توانست یک مین زیردریایی بسازد. به همین دلیل به درخواست دولت روسیه که مین‌ها را خریداری کرده بود، به سن پطرزبورگ نقل مکان کرد.آلفرد نوبل در سال ١٨٥٠ به آمریکا رفت و در آنجا نزد اریکسن مشغول به تحصیل شد. وی در مدت اقامتش در آمریکا دائم به این مسئله فکر می‌کرد که آیا می‌شود با اختراع یک ماده منفجر کننده می‌توان از زحمت و رنج هزاران کارگر کاست یا نه. این موضوع همیشه فکر او را به خود مشغول می‌کرد. این شیمیدان بزرگ و ارزشمند سوئدی که در نهایت در سال ١٨٦٦ توانست دینامیت را کشف کند، نتواست به مردم بگوید که نباید از این ماده برای کشتن و مقاصد جنگی استفاده کرد.



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1