jebril
یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:2 ::  نويسنده : hr ashouri
دست دادن

 
همانطور که می دانید «مصافحه » هم، «دوستى آور»، «کدورت زدا» و «محبت آفرین »است. ما علاقه خود و صمیمیت را با دست دادن ابراز مى کنیم.برعکس، اگر با کسى کدورت و دشمنى داشته باشیم، از دست دادن با اوپرهیز مى کنیم. به همین خاطر، این دستور مقدس و پربرکت اسلامى،در تحکیم رابطه هاى دوستى و اخوت، ثمربخش است. امام باقر(ع) فرمود: هر دو نفر مؤمنى که با هم دست بدهند، دست خدا میان دست آنان است و دست محبت الهى بیشتر با کسى است که طرف مقابل را بیشتر دوست بدارد. (1)


ادامه مطلب ...
یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:57 ::  نويسنده : hr ashouri

 

ادب و آداب سلام
 
سیره رفتارى پیامبر خدا آن بود که به هر که مى رسید - حتى کودکان- ابتدا به او سلام مى کرد، بخصوص در مورد سلام کردن به کودکان مى فرمود: پنج صفت است که تا زنده ام، آنها را رها نخواهم کرد، یکى هم سلام دادن به کودکان است، تا پس از من «سنت » گردد. (1)


ادامه مطلب ...
یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : hr ashouri

 

1- سلام نام خداوند
قال رسول الله صلّي اللّه عليه و آله: ان السلام اسم من اسمأ الله فافشوه بينكم. (كنز العمال / 25237)
سلام نامي از نامهاي خداست پس آن را در بين خود آشكارا بگوييد.


ادامه مطلب ...
یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:27 ::  نويسنده : hr ashouri

 

آداب و آثار سلام
سلام کلمه‌ای استعربی که ریشه آن سلم است. در زبان فارسی واژه «درود» معادل سلام است. در زمانی که افراد به یکدیگر می‌رسند برای احترام و آشنایی به هم سلام می‌کنند. سلام کلمه دعایی است، وقتی کسی به دیگری سلام می‌کند در واقع برای او سلامتی آرزو می‌کند. (لغت نامه دهخدا) در آيين مقدس تاكيد زيادى به روى برخورد صحيح و حسن شده است و يك نوع تحيت‏خاص كه همان استفاده از كلمه سلام است، مورد تاكيد و سفارش قرار گرفته است. در ميان جوامع مختلف از الفاظ يا رفتارهاى مختلفى براى اين منظور استفاده مى‏شود اما شارع مقدس كلمه سلام را به عنوان تنها كلمه‏اى كه احكام خاصى را به دنبال خود دارد، قرار داده است. گويا بدين وسيله قصد داشته است كه مسلمانان در برخوردهاى خود نيز داراى نشانه باشند تا از غير مسلمانان شناخته شوند. و لذا اگر به لفظى غير از سلام براى تحيت استفاده شود، مثلا گفته شود: «صبحك الله بالخير» يا «مساك الله بالخير»; جواب آن واجب نيست، و فقط در صورتى واجب است كه به لفظ سلام باشد.
سلام، اطمینان دادن به طرف مقابل است که: هم سلامتی و تندرستی تو را خواستارم، هم از جانب من آسوده باش و مطمئن، که گزندی به تو نخواهد رسید. من خیرخواه تو هستم، نه بدخواه و کینه‏ورز و دشمن. نیز نوعی درود و تحیّت اسلامی است که دو مسلمان به هم می‏گویند. این معنای شعار اسلامی سلام است.



ادامه مطلب ...
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:59 ::  نويسنده : hr ashouri

امیرالمومنین (علی .ع.) می فرمایند :                  

 

     برای برادر ديني ات خون و مالت را، و براي دشمنت عدل و انصافت را هديه كن 
    

و براي عموم مردم گشاده رويي و نيكوكاري ات را هديه نما.

 

 با مردم آنچنان معاشرت کنيد که اگر بميريد بر مرگ شما اشک ريزند و اگر زنده بمانيد

به شما عشق ورزند.

شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21:31 ::  نويسنده : hr ashouri

 

(مفرح القلب)، (حوك) یا (بادروج)
تداوا فان الذی انزل الداء انزل الدواء
مداوا كنید زیرا آنكه درد را فرستاد دوا را نیز فرستاده است.
(نهج الفصاحه 1137)
بادرنجبویه گیاهی است پایا، پر شاخه به ارتفاع 30 تا 80 سانتی متر كه به حالت خوردرو و وحشی در ایران می روید. این گیاه در درمان سردرد با منشأ عصبی، ضعف حافظه و خستگی روحی مفید است. بادرنجبویه به اشكال مختلفی از قبیل اسانس، روغن، عصاره روغنی پماد، كمپرس و دم كرده مصرف می شود. اسانس این گیاه در آرام كردن معده با منشأ عصبی، احساس چنگ زدگی معده، تپش قلب، سردردهای یك طرفه، سرگیجه عصبانیت، درد عصبی دندان بسیار مفید است. برگی این گیاه بهترین دارو برای كسانی است كه هنگام نگرانی و اضطراب ناراحتی معده پیدا می كنند و دم كرده آن جهت تهوع، مراحل اولیه سرماخوردگی، خستگی عصبی و افسردگی مفید است. گفتنی است كمپرس پماد روغنی حاصل از این گیاه جهت دفع حشرات و درمان زخم نیش آن و رفع نیش عصبی از زمان این سینا تجویز شده است.



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 318
بازدید هفته : 325
بازدید ماه : 4303
بازدید کل : 556172
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1