jebril
دو شنبه 9 دی 1392برچسب:, :: 11:24 ::  نويسنده : hr ashouri

شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل cross

 

شبکه

یک شبکه کامپیوتری شامل دو یا بیش از دو کامپیوتر وابزارهای جانبی مثل چاپگرها، اسکنرها ومانند اینها هستند که بطور مستقیم بمنظور استفاده مشترک از سخت افزار ونرم افزار، منابع اطلاعاتی ابزارهای متصل ایجاده شده است. اما ما در این مطلب در نظر داریم که نحوه شبکه کردن دو کامپیوتر را به وسیله کابل cross آموزش دهیم.



ادامه مطلب ...

ایجاد یک شبکه وایرلس بدون نیاز به مودم وایرلس

 

شبکه خانگی

 

فرض کنید در یک مهمانی کسل کننده هستید که در آنجا هیچ روتر وای فایی وجود ندارد و شما می خواهید با دیگر افراد درون اتاق به اشتراک اطلاعات بپردازید ولی این امکان وجود ندارد چون هیچ host ی وجود ندارد و این می تواند ناراحت کننده باشد اگر شما از چگونگی رفع این مشکل اطلاعی نداشته باشید. اما نگران نباشید چرا که ما در اینجا می خواهیم به شما نحوه ایجاد یک شبکه خانگی از چند لپ تاپ بدون نیاز به روتر وتنها با استفاده از Wi-Fi  لپ تاپ ها را به شما آموزش دهیم.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:, :: 9:13 ::  نويسنده : hr ashouri

ویندوز ۸ : ۱۰ ترفند عالی با استفاده از رجیستری

Windows-8-Logo45

نکته:

برای دستیابی کامل به  ترفند ها و  تنظیمات رجیستری باید ویندوز ۸ نسخه نهایی را نصب داشته باشید. اگر هم اکنون به آن دسترسی ندارید می توانید بعدا در بخش  آموزش ویندوز به این مطلب بپردازید.

قبلا مطالبی در مورد نحوه شخصی سازی و تغییر تنظیمات در ویندوز ۸ با کمک رجیستری (registry) نوشته ایم. بعضی از تنظیمات فقط از طریق پوسته زیری (visual under-the-hood) قابل دسترسی است و نمی توانیم آن را از محیط گرافیکی GUI تغییر دهیم. در این مقاله , ۱۰ ترفند رجیستری (registry hacks) که به کمک آن میتوانید بعضی بخش ها را سفارشی کنید معرفی میکنم.بسیار مهم است که شما مسیر و داده ها را درست وارد کنید و پیشنهاد میکنم قبل از انجام هر ترفند از رجیستری خود یک فایل پشتیبان تهیه کنید.

۱ .غیر فعال کردن نوار Disable Charms Bar 

نوار Charms bar در ویندوز ۸ هنگامی که ماوس را به بالا و یا پایین سمت راست صفحه نمایش حرکت می دهید نمایش می یابد. این نوار بیشتر برای دستیابی سریع به ابزار طراحی شده است اما ثابت کرده که گاهی می تواند آزار دهنده باشد. می توانیم با ساختن یک کلید در رجیستری آن را غیر فعال کنیم و کاری کنیم تا فقط در هنگام قرارگیری مستقیم ماوس در محل آن , برای ما نمایش یابد.

charms-bar

برای این کار وارد مسیر زیر در رجیستری شوید :

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionImmersiveShell

باید در این قسمت یک زیر مجموعه اضافه EdgeUI کنیم . راست کلیک کنید و NewKey را انتخاب کنید. به عکس راهنما توجه کنید.

immersiveshell

حال وارد این زیر مجموعه جدید بشوید سپس راست کلید کنید و گزینه New – DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید. نام این کلید جدید را DisableCharmsHint بگذارید و مقدار آن را ۱ وارد کنید.

disablecharmshint

حال اگر ماوس خود را به بالا یا پایین سمت راست ببرید خبری از Charms bar نیست. فقط زمانی که کاملا ماوس را از بالا به پایین هدایت کنید برای شما نمایش می یابد.

۲ .تنظیم فاصله آیکون Desktop Icon Spacing

باید از مایکروسافت به خاطر رهایی از بعضی تنظیمات اضافی برای سفارشی کردن دسکتاپ تشکر کنیم.حال میتوانیم خیلی ساده آن را در رجیستری انجام بدهیم. برای تغییر فاصله بین آیکون های دسکتاپ به صورت (عمودی و افقی) شما باید دو مقدار در رجیستری را ویرایش کنید.

وارد رجیستری شوید و به مسیر زیر بروید :

HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktopWindowMetrics

icon-spacing

شما دو مقدار با نام های IconSpacing و IconVerticalSpacing  را با اعداد عجیب ۱۱۲۵- مشاهده می کنید.شما می توانید فاصله افقی با تغییر ارزش IconSpacing تنظیم کنید.  ارزشها از عدد ۴۸۰ – شروع و تا ۲۷۳۰ – ادامه دارند. منظورم این است عددی که نزدیک به۴۸۰ – باشد فاصله افقی کمتر خواهد بود و هر چه عدد به  ۲۷۵۰- نزدیک باشد فضای افقی بیشتر خواهد بود. شما باید آن را با دقت و با اعداد نزدیک به  یک دیگر شروع کنید.

horizontal-icon-spacing

اما کاربرد کلید IconVerticalSpacing چست. این کلید باعث کوچک تر یا بزرگتر شدن کادر اطراف آیکون میشود. برای مثال IconVerticalSpacing در عکس بالا دارای ارزش ۲۰۰۰- است و اگر من آن را به ۵۰۰- تغییر بدهیم مانند عکس زیر می شود.

icon-spacing-windows-81

 

۳٫تغییر تعداد ردیف کاشی ها Change Number of Row Tiles

number-of-rows

به طور پیش فرض ویندوز ۸ تعدا ردیف های  افقی را برای نمایش کاشی ها ۵ عدد قرار داده است. که البته این به تعداد برنامه های شما نیز بستگی دارد. من در اینجا تعداد ردیف ها را به ۲ عدد کاهش داده ام. برای این کار به کلید زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionImmersiveShellGrid

یک مقدار جدید از نوع DWORD ایجاد و نام آن را Layout_MaximumRowCount بگذارید. مقدار آن که در واقع تعداد ردیف های افقی است را از بین ۱ تا ۵ بدهید.

۴٫غیر فعال کردن کنترل حساب کاربر Disable User Account Control

کنترل حساب کاربری که به اختصار به آن (UAC) می گویند, یکی از ویژگی های ویندوز است که بسیاری از کاربران در مورد آن نمیدانند. این ویژگی به شما کمک می کند تا ویندوز خود را سالم نگه دارید. در واقع هنگامی که شما اقدام به نصب نرم افزاری می کنید که از نظر مایکروسافت تایید نشده یا می تواند با دسترسی به بعضی منابع برای شما مشکل ایجاد کند این برنامه وارد عمل شده و با نشان دادن اخطار شما را آگاه می کند. اما برای یک کاربر حرفه ای نمایش یافتن مداوم این پیام آزار دهنده است. تصور کنید برای نصب پیام می دهد ,برای تنظیمات پیام می دهد, برای دسترسی دوباره پیام می دهد, این واقعا گاهی اوقات عذاب آور است. بعضی از کاربران با غیر فعال کردن UAC خیال خود را راحت می کنند.

شما می توایند آن را از محیط گرافیکی ویندوز (GUI) نیز غیر فعال کنید. به کنترل پنل بروید و بر روی User Accounts کلیک نمایید. سپس در پنجره اصلی Change User Account Control settings را انتخاب کنید.

uacاگر دستگیره بر روی Never notify قرار بگیرد UAC غیر فعال می شود. اما اگر می شود آن را از این طریق غیر فعال کنیم چرا باید به رجیستری رجوع کنیم. دلیل خیلی خوبی برای این کار وجود دارد. اگر شما با استفاده از محیط گرافیکی UAC را غیر فعال کنید دیگر نمی توانید هیچ برنامه را از فروشگاه ویندوز در مترو نصب کنید و مدام پیام “This app can’t open. App can’t open while User Account Control is turned off“ را دریافت می کنید.

disable-uac-windows-8

برای رفع این پیام و نصب برنامه ها از طریق رجیستری UAC را غیر فعال می کنیم. وارد زیر مسیر زیر بشوید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem

Untitled23136131

کلید EnableLUA را پیدا کنید و مقدار آن را به ۰ تغییر بدهید. در این لحظه پیغام غیر فعال شدن UAC برای شما نمایش می یابد.

enablelua-key

۵٫غیر فعال کردن کادر تایید Confirm File Delete Dialog

یکی از کادرهای پیغام که همیشه برایمان نمایش می یابد کادر تایید حذف فایل ها است. من فکر میکنم این گاهی بیش از حد نمایش می یابد. برای هر فایل یکبار از شما سوال مسخره ” آیا می خواهید این فایل به سطل زباله منتقل شود” پرسیده می شود. اگر میخواهید از این سوال نفرت انگیز خلاص شوید به مسیر زیر در رجیستری بروید :

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer

در این بخش یک مقدار جدید از نوع DWORD با نام ConfirmFileDelete ایجاد نمایید. اگر مقدار آن را ۱ بدهید کادر پیام حذف میشود و اگر ۰ بگذارید برایتان نمایش میابد.

confirm-file-delete

۶ .تغییر مشخصات صاحب ثبت Registered Owner

registered-owner

شاید با این ترفند اشنای داشته باشید. بله در نسخه های پیشین ویندوز نیز از ان استفاده کرده ایم. شاید بخواهید مشخصات خود را که در هنگام نصب ویندوز ۸ وارد کرده اید حالا تغییر بدهید. آنها در دو کلید ارزش گذاری شده اند. برای این کار وارد رجیستری شده و آدرس زیر را پیدا کنید :

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersion

در بخش CurrentVersion گزینه RegisteredOwner نام صاحب ثبت و گزینه RegisteredOrganization, را برای نام شرکت تغییر بدهید.

Registered-Owner-Windows-8-1

۷٫نمایش نسخه در دسکتاپ Paint Desktop Version 

اگر شما چند نسخه از یک ویندوز نصب کرده اید و یا مثل من از طریق یک مجازی ساز چند سیستم عامل دارید. بسیار خوب می شود که نام ورژن و نسخه کامل هر یک از آنها را سریع مشاهده کنید. این بیشتر در هنگام نصب نرم افزار به کمک شما می آید. چه جای بهتر از صفحه دسکتاپ برای نمایش وجود دارد. برای اجرا این ترفند وارد مسیر زیر در رجیستری شوید :

HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop

در این قسمت گزینه PaintDesktopVersion  را پیدا کنید. اگر به ان مقدار ۱ بدهید نسخه ویندوز در راه اندازی بعدی نمایش میابد.

paint-desktop-version

۸٫میزان حاشیه Border Width

horizontal-icon

اگر شما به اندازه حاشیه پنجره ها حساس هستید و دوست دارید آن را کمتر یا زیادتر کنید می توانید از مسیر زیر تغییر بدهید :

HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktopWindowMetrics

در اینجا کلید BorderWidth را پیدا کنید و می توانید مقدار آن را از ۰ تا ۵۰ قرار بدهید.

۹٫جلوگیری از حذف نرم افزار Prevent Users From Uninstalling Apps

به طور پیش شما میتوانید هر برنامه را از فروشگاه ویندوز دریافت و نصب کنید و البته هر وقت بخواهید اقدام به حذف (uninstall) آن کنید. شاید دارای چندین حساب کاربری برای اعضای خانواده هستید و نمی خواهید هیچ نرم افزاری بدون اجازه شما حذف شود. می توانید از طریق رجیستری عملیات حذف برنامه ها را غیر فعال کنید. مسیر زیر را دنبال کنید :

می تواند مفید باشد، یک حساب کاربری برای مهمانان و یا بچه های خود را برای ایجاد و سپس جلوگیری از دسترسی کاربران از پاک کردن برنامه است. همانطور که شما در بالا مشاهده می کنید، زمانی که من در یک برنامه مترو راست کلیک کنید، گزینه های عزل رفته است! هدایت به کلید زیر

HKEY_CURRENT_USERSoftwarePoliciesMicrosoftWindowsExplorer

در بخش Explorer یک کلید جدید از نوع DWORD ایجاد کنید و نام آن را NoUninstallFromStart بگذارید و مقدار آن را ۱ تعیین کنید. بعد از یکبار خروج از ویندوز و وارد شدن مجدد , تغییرات اعمال می شود.

uninstall-apps

در حال حاظر اگر بر روی یک برنامه راست کلیک کنید خبری از گزینه uninstall در بخش پایینی مترو نیست.

۱۰٫فعال کردن Snap بر روی صفحه نمایش Enable Snap on Low Res Screens  

snap-windows-8

اگر در حال اجرای ویندوز ۸ در رزولوشن و گرافیک پایین هستید برخی از ویژگی های گرافیکی مانند Snap به طور اتوماتیک غیر فعال می شود. اگر دوست دارید این حالت را در رزولوشن پایین هم داشته باشید از طریق ترفند زیر می توانید این کار را انجام دهید. به مسیر زیر رجوع کنید :

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionImmersiveShell

در بخش ImmersiveShell  یک زیر مجموعه کلید جدید با نام AppPositioner ایجاد کنید سپس روی ان کلیک و یک کلید جدید در داخل آن از نوع DWORD و با نام AlwaysEnableLSSnapping قرار بدهید. میزان ارزش آن را ۱ بگذارید. سیستم را ریستارت کنید تا حاصل کار را ببینید.

 

پاک کردن تاریخچه میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها در ویندوز 8

 

image

یکی از امکانات جالبی که در ویندوز 8 وجود دارد امکان مشاهده مدت زمان استفاده از هر یک از اپلیکیشن‌های محیط Modern UI ویندوز از طریق Task Manager است. در این مطلب به معرفی نحوه‌ استفاده از این امکان و همچنین پاک کردن تاریخچه میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:

ابتدا کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید تا پنجره‌ Task Manager ویندوز نمایان شود. در صورتی که محیط Task Manager در حالت ساده قرار دارد بر روی More details کلیک کنید.

اکنون به تب App history بروید.

در این تب می‌توانید میزان جزئیات استفاده از هر اپلیکیشن را مشاهده کنید. در ستون CPU Time مدت زمان استفاده از هر اپلیکیشن درج شده است.

برای پاک کردن تاریخچه میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها نیز کافی است در همین قسمت بر روی Delete usage history کلیک کنید تا تمام شمارنده‌های موجود در این تب به 0 تبدیل شوند.

 

 

دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, :: 13:1 ::  نويسنده : hr ashouri

آموزش نصب درایورهای (صدا .کارت گرافیک و ...) ویندوز 8

 

install driver win8-7

بعد از نصب ویندوز 8 نوبت میرسه به تنظیمات مربوط به نصب درایورها ، آیکون های دسکتاپ و تنظیم رزولیشن . من روز قبل آموزش نصب ویندوز 8 را به صورت کامل آموزش داده ام . در مرحله بعدی می خواهم درایورهای ویندوز را به صورت تصویری برای شما نصب کنم و بعد از نصب درایورها رزولیشن و آیکون پس زمینه را تنظیم کنم .  یکی از سوالهایی که کاربران عادی بعد از نصب ویندوز از من سوال می کردند ، روش نصب درایورها بوده است . به 2 روش می توانیم درایورها را نصب کنیم . اولین روش استفاده از راه انداز یا DVD مادربرد می باشد .کافیست DVD را داخل اپتیکال درایو قرار داده و اجازه بدهید که صفحه Autorun نمایش داده شود .


این صفحه در مادربردهای جدید بهینه شده و دیگر نیازی نیست که به صورت تک تک هر درایور نصب شود .گزینه Install All را انتخاب کرده تا تمام درایورها نصب شود . در غیر اینصورت باید همانند تصویر زیر به صورت تک تک بر روی هر گزینه کلیک کرده و درایورها را نصب کنیم .

20040114-02

2. روش بعدی استفاده از صفحه Device Manager می باشد . قبل از استفاده از این صفحه باید آیکون های دسکتاپ را فعال کنیم . برای انجام اینکار وسط صفحه کلیک راست کرده و گزینه Personalize را انتخاب کنید .

install driver win8-1

3. یک سری پیوند در سمت چپ وجود دارد . روی گزینه Change desktop icons کلیک کنید .

install driver win8-2

4. در صفحه بعدی می توانید گزینه هایی که می خواهید بر روی دسکتاپ نمایش داده شود را تیک بزنید .

install driver win8-3

5. برای نصب درایور با استفاده از روش دوم روی Computer کلیک راست کرده و گزینه Manage را انتخاب کنید .

install driver win8-4

6. چند لحظه ای صبر کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود . در سمت چپ یک سری پیوند وجود دارد . بر روی گزینه Device Manager کلیک کنید  .

install driver win8-5

7. در این قسمت درایورهایی که نصب نشده است با علامت سوال زرد رنگ مشخص شده است . از نوع نام درایور مشخص می شود که مربوط می شود به چه سخت افزار .مثلا صدا یا کارت گرافیک . خوب روی گزینه ای که با علامت ضربدر مشخص شده است کلیک راست کرده و گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید .

install driver win8-6

8. در صفحه بعدی دو گزینه نمایش داده می شود . بر روی کلید Browse my computer for driver software کلیک کنید

install driver win8-7

9. در قسمت Browse باید اپتیکال درایو را انتخاب کنیم (درایوری که سی دی مادربرد در آن قرار دارد )

install driver win8-8

10. حالا با انتخاب گزینه Next ویندوز شروع به پیدا کردن درایور نصب نشده از داخل دی وی دی یا سی دی مادربرد می کند .

install driver win8-9

در صورتیکه درایور مورد نظر یافت نشد با پیغام زیر مواجه می شوید

install driver win8-10

آموزش تغییر رزولیشن در ویندوز 8  برای تغییر رزولیشن وسط صفحه کلیک راست کرده و گزینه Personalize را انتخاب کنید . همانطور که مشاهده می کنید این صفحه دارای یک سروی پیوند می باشد . بر روی گزینه Display کلیک کرده و در صفحه بعدی گزینه  Change Display Setting را انتخاب کنید . شما با تغییر گزینه های پیش فرض Resolution می توانید ابعاد صفحه را تا زمانیکه با اخطار روبرو نشده اید انتخاب و با کلیک بر روی گزینه Ok و بعد از آن Keep Changes تائید کنید .

install driver win8-11

install driver win8-12

install driver win8-13

install driver win8-14

منبع

اشتراک اینترنت بی سیم یا ساختن access point در ویندوز 8 بدون برنامه خاص

 

 

روش‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید لپ‌تاپ خود را تبدیل به یک نقطه دسترسی (Access Point) بی‌سیم برای سایر رایانه‌ها کنید و با استفاده از آن، اتصال اینترنت لپ‌تاپ را با دیگران به اشتراک بگذارید. دوست دارید بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار جانبی این کار را در ویندوز 8 انجام دهید و لپ‌تاپ خود را به یک نقطه دسترسی جهت استفاده سایر دوستانتان از اینترنت تبدیل کنید؟

برای انجام این کار می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1ـ ابتدا کلیدهای ترکیبی Win + R را از روی صفحه‌کلید فشار دهید تا پنجره Run نمایش داده شود.


2ـ عبارت ncpa.cpl را در کادر مربوط وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا پنجره مدیریت اتصالات شبکه باز شود.

3ـ در این مرحله ‌باید روی اتصال مربوط به شبکه بی‌سیم خود کلیک راست کرده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ properties را انتخاب کنید.

4ـ به تب Sharing بروید و علامت چک‌مارک کنار گزینه اول یعنی Allow other network users to connect… را فعال و گزینه دوم یعنی Allow other network users to control… را غیرفعال کنید. در نهایت کلید OK را کلیک کنید.

5ـ حالا با کلیک راست در بخش پایین- سمت چپ صفحه‌نمایش، از منوی به‌نمایش درآمده گزینه (Command Prompt (Admin را انتخاب کنید.

6ـ دستور زیر را در خط فرمان تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید:

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=Click key=jamejam

توجه: در دستور فوق، عبارت Click معرف نام نقطه دسترسی و عبارت jamejam رمز عبور اختصاص یافته برای اتصال به آن است. با انجام این کار نقطه دسترسی جدید با سیستم کدگذاری (WPA2-PSK (AES ایجاد می‌شود.

7ـ پس از ایجاد موفقیت‌آمیز نقطه دسترسی جدید ‌باید با وارد کردن دستور زیر در خط فرمان، انتشار آن برای کاربران را فعال کنید:

netsh wlan start hostednetwork

8ـ از حالا هر رایانه‌ای که به کارت شبکه بی‌سیم مجهز باشد می‌تواند با جستجوی شبکه، نقطه دسترسی ایجاد شده توسط شما را پیدا کرده و پس از وارد کردن رمزعبور مربوط به آن متصل شود و از ارتباط اینترنتی که شما به اشتراک گذاشته‌اید نیز استفاده کند.

چنانچه تمایل داشته باشید اطلاعات کامل‌تری همچون کانال‌های مورد استفاده، تعداد کاربران متصل و... را از نقطه دسترسی ایجاد شده به‌دست آورید نیز می‌توانید از دستور زیر در خط فرمان کمک بگیرید:

netsh wlan show hostednetwork

 منبع

دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, :: 12:55 ::  نويسنده : hr ashouri

حذف کردن فایل ها و پوشه های غیرقابل حذف

این بخش به شما نشان می دهد که چطور فایل ها و پوشه های غیرقابل حذف را حذف کنید. زمان هایی پیش می آید که explorer.exe به نحوی فایل ها را در جای شان قفل می کند و به آن ها اجازه حذف شدن نمی دهد. به منظور حذف آن ها می بایست explorer.exe را بسته و از Command Prompt برای حذف آن فایل استفاده کنید.

هشدار: زمانی که از طریق Command Prompt فایلی را حذف می کنید بسیار مراقب باشید، ممکن است اشتباها فایل دیگری را حذف کنید.

1. یک Command Prompt با مجوز Administrator باز کنید. برای این منظور در کادرجستوی منوی Start عبارت cmd را تایپ کنید. بر روی cmd.exe کلیک راست کرده و گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید.


2. Command Prompt را رها کرده و با کلیک راست بر روی نوار وظیفه و انتخاب Start Task Manager، پنجره Task Manager را بگشایید.

3. در زبانه Process، به دنبال explorer.exe بگردید، آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه End Process کلیک کنید.

4. به پنجره Command Prompt باز گردید.

5. برای حذف کردن یک فایل

الف: ابتدا عبارت CD را تایپ کرده و پس از یک فاصله، آدرس دقیق پوشه محتوی آن فایل را وارد کنید و کلید Enter را بفشارید.

ب: سپس عبارت del را تایپ کرده و پس از یک فاصله نام فایل مورد نظر به همراه پسوند آن را وارد کنید و کلید Enter را بفشارید.

6. برای حذف کردن یک پوشه

الف: دستور RD /S /Q را تایپ کرده و پس از یک فاصله آدرس دقیق پوشه مورد نظرتان را وارد کنید.

7. به Task Manager باز گردید.

8. از منوی File گزینه (…New Task (Run را انتخاب کرده و سپس در پنجره Create New Task عبارت explorer.exe را وارد نموده و کلید Enter را بفشارید.

دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, :: 12:53 ::  نويسنده : hr ashouri

تبدیل نشانگر ماوس به لیزر در پاورپوینت 2010

 

 تبدیل نشان‌گر ماوس به لیزر در پاورپوینت 2010

در بسیاری از ارائه‌ها در سیمنارها و جلسات مختلف، فرد ارائه‌دهنده برای تفهیم مفاهیم موجود در اسلاید‌های پاورپوینت در حال پخش، از لیزر استفاده می‌کند و به وسیله نور لیزر، قسمت مورد نظر خود در اسلاید را برای حضّار مشخص می‌کند. اما اگر از آفیس 2010 استفاده می‌کنید دیگر نیازی به استفاده از لیزر ندارید، بلکه می‌توانید نشان‌گر ماوس خود را به یک نقطه لیزری تبدیل کنید! در این بخش به معرفی نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:


ابتدا فایل ارائه‌ی خود را توسط Powerpoint 2010 باز کنید. سپس کلید F5 را فشار دهید، تا حالت نمایش پاورپوینت فعال شود. اکنون کلید Ctrl را بگیرید و نگه دارید، سپس کلیک چپ ماوس را نگه دارید. خواهید دید که نشان‌گر ماوس شما تبدیل به یک نقطه لیزری قرمز رنگ‌ می‌شود و به وسیله تکان دادن ماوس می‌توانید به نکات مورد نظر در اسلاید اشاره کنید. در صورتی که دوست دارید رنگ این نقطه که در حال حاضر قرمز است را تغییر دهید، درون محیط Powerpoint به تب Slide Show بروید. بر روی Set Up Slide Show کلیک نمایید. در قسمت Laser pointer color می‌توانید رنگ لیزر را انتخاب کنید.

در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید.

ذخیره‌ مستقیم متن انتخاب شده در یک فایل متنی در مرورگر فایرفاکس

 

در مرورگر فایرفاکس برای ذخیره‌ یک صفحه‌ وب می‌توان کلیدهای Ctrl+S را فشار داد و کل صفحه را در قالب‌های مختلف ذخیره کرد. اما در صورتی که بخواهید تنها یک تکه از متن موجود در صفحه را در یک فایل متنی ذخیره کنید چه خواهید کرد؟ آیا Notepad را اجرا کرده، متن را Copy نموده و درون آن Paste کرده و در نهایت آن را ذخیره می‌کنید؟ این کار شدنی اما وقت‌گیر است. در این مطلب قصد داریم به معرفی روشی آسان برای ذخیره‌ی مستقیم متن انتخاب شده در مرورگر فایرفاکس در قالب یک فایل TXT بپردازیم.

 

بدین منظور:

نیازمند یک افزونه به نام Save Text To File هستیم. برای نصب این افزونه ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:

سپس بر روی دکمه‌ Add to Firefox کلیک کنید.

با نمایش پنجره‌ Software Installation بر روی Install Now کلیک کنید.

افزونه بر روی فایرفاکس نصب خواهد شد. نیاز است که یک‌بار مرورگر را بسته و مجدد باز کنید.

اکنون کافی است به وسیله‌ ماوس یک تکه از متن موجود در صفحات وب را به حالت انتخاب دربیاورید. سپس راست کلیک کرده و بر روی گزینه‌ Save Text to File کلیک کنید.

پنجره‌ای باز می‌شود که شامل گزینه‌های مختلف برای ذخیره فایل است.

در قسمت Saved file name می‌توانید نام فایل ذخیره شده را درج نمایید. با کلیک بر روی Change directory نیز می‌توانید محل ذخیره‌ی فایل متنی را انتخاب کنید. همچنین با انتخاب دیگر گزینه‌ها می‌توانید امکان درج تاریخ و ساعت کنونی به نام فایل را فراهم کنید. در نهایت بر روی دکمه‌ Save کلیک کنید تا فایل متنی در محل مورد نظر ذخیره شود.

دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, :: 12:49 ::  نويسنده : hr ashouri

 

پی بردن به تاریخ نصب شدن ویندوز از طریق CMD

 

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ویندوزی که در حال حاضر در حال استفاده از آن هستید در چه تاریخی بر روی سیستم نصب شده است. با استفاده از روشی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید از طریق Command Prompt ویندوز به تاریخ و حتی زمان دقیق نصب شدن ویندوز پی ببرید.

 

بدین منظور:

ابتدا جهت فراخوانی Command Prompt کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید. در محیط Run عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید.

اکنون دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:

systeminfo | find/i “install date”

اکنون خواهید دید که پس از چند لحظه تاریخ و ساعت دقیق نصب شدن ویندوز نمایش داده می‌شود.

دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, :: 12:48 ::  نويسنده : hr ashouri

اضافه کردن قابلیت کپی محتوی فایل متنی به منوی Send To

 

image

اگر شما روزانه با فایل های متنی زیادی مثل فایل های ورود، HTML، CSS و … سر کار دارید، در این آموزش روشی را به شما آموزش می دهیم که بدون نیاز به باز کردن فایل متنی، بتوانید محتوی آن را کپی کنید و در نتیجه سرعتتان را در انجام کارهایتان افزایش دهید.

اضافه کردن به Send To


برای رفتن به پوشه Sent To، به قسمت Run بروید و shell:sendto را در آن وارد کنید.

image1205 اضافه کردن قابلیت کپی محتوی فایل متنی به منوی Send To

سپس در یک قسمت خالی راست کلیک کرده و از قسمت New، گزینه shortcut را انتخاب کرده و دستور زیر را در آن قرار داده.

CMD /C CLIP <

image1214 اضافه کردن قابلیت کپی محتوی فایل متنی به منوی Send To

سپس نام دلخواه خود را انتخاب کنید.

image1223 اضافه کردن قابلیت کپی محتوی فایل متنی به منوی Send To

تمام شد. اکنون شما با راست کیک بر روی هر فایل متنی می توانید محتویات آن را به clipboard بفرستید.

تغییر آیکن

به صورت پیش فرض یک آیکن برای shortcut در نظر گرفته می شود. اما به راحتی می توانید این آیکن را تغییر دهید. برای این کار ابتدا روی shortcut راست کلیک کرده و سپس properties را کلیک کرده. حال Change Icon رو کلیک کرده. ما از آیکونی که در مسیر “%SystemRoot%System32shell32.dll” قرار دارد، استفاده می کنیم اما شما می توانید از هر آیکنی که تمایل دارید، استفاده کنید.

منبع


دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, :: 12:46 ::  نويسنده : hr ashouri

 

فلش مموری را بدون Eject کردن بکشید ( ویندوز7 )

 

device-manager4

یکی از عواملی که باعث سوختن فلش مموری می شود (در ورژن های قدیمی) کشیدن فلش بدون انتخاب گزینه Safely Remove Hardware یا Eject می باشد . در ورژن های قبلی فلش مموری ، زمانیکه انتقال اطلاعات انجام میگرفت اگر یکدفعه فلش مموری را از پورت USB جدا می کردیم ، می سوخت و دیگر دسترسی به اطلاعات نداشتیم .  خوب راه حلی برای این گزینه در ویندوز 7 وجود دارد که با فعال کردن آن می توانیم فلش مموری را بدون Eject کردن از پورت USB جدا کنیم  .


1. برای انجام اینکار بر روی منوی استارت کلیک کرده و در کادر جستجو تایپ کنید Device Manager . در بالای کادر جستجو نتایج نمایش داده می شود . گزینه مورد نظر را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید .

device-manager1

2. در قسمت Disk Drive فلش مموریهای نصب شده به کیس نمایش داده می شود . بر روی یکی از آنها به دلخواه دابل کلیک میکنم تا صفحه مربوط به تنظیمات فعال شود  .

device-manager2

3. همانطور که مشاهده می کنید صفحه باز شده دارای چند تب می باشد . بر روی تب Policies کلیک کنید .

device-manager3

4. بسیار خوب 2 گزینه در این قسمت وجود دارد .  در صورتیکه بخواهید فلش مموری را بدون Eject کردن از پورت USB خارج کنید ، کافیست گزینه  Quick Removal را انتخاب کرده و بر روی کلید OK کلیک کنید . با انتخاب گزینه دوم هم باید قبل از کشیدن فلش مموری از گزینه Safely Remove Hardware استفاده کنیم .به همین راحتی می شود از سوختن فلش مموری جلوگیری کرد. امیدوارم آموزش خوبی بوده باشد

device-manager4

منبع

شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 11:16 ::  نويسنده : hr ashouri

اجرای خودكار برنامه‌ها از دیسك‌های نوری (اتوران) از جمله امكاناتی بود كه در ویندوز 95 غوغایی به‌پا كرد و با استفاده از آن، امكانات مختلفی در اختیار كاربران قرار گرفت. به مرور این قابلیت به تمامی نرم‌افزارها، بازی‌ها و دیگر اطلاعات ذخیره شده روی دیسك‌های نوری اضافه شد و به كاربران این امكان را داد تا به‌طور خودكار و بدون نیاز به داشتن دانشی از چگونگی اجرای اطلاعات موردنظر، آنها را اجرا كرده و به استفاده از آنها بپردازند.

این قابلیت با پیشرفت محصولات و رسانه‌های ذخیره‌ساز همچون حافظه‌های فلش روز‌به‌روز بیشتر مورد استفاده كاربران قرار گرفت، به‌طوری‌كه به روشی بسیار كارآمد و موثر برای انتشار ویروس‌ها از رایانه‌ای به رایانه دیگر تبدیل شد! متاسفانه این روزها برای هر كاربری از قابلیت اتوران حرف بزنید اولین چیزی كه به ذهنش می‌آید ویروس‌هایی است كه توسط این قابلیت انتشار می‌یابد و از رایانه‌ای به رایانه دیگر نیز منتقل می‌شود. این نوع انتشار ویروس آنقدر خطرناك است كه بسیاری از نرم‌افزارهای امنیتی و ضدویروس اولین اقدامی كه برای حفظ امنیت سیستم‌عامل و رایانه به ‌انجام می‌رساند، غیرفعال‌كردن قابلیت اجرای خودكار برنامه‌ها از CD‌، DVD، حافظه‌های فلش و... است.

همان‌طور كه می‌دانید برای آلوده شدن به ویروس اتوران حتما نباید رایانه خودتان آلوده به ویروس باشد، بلكه با یك‌بار اتصال حافظه فلش شخصی شما به یك رایانه آلوده، در كسری از ثانیه ویروس به حافظه فلش شما نیز منتقل شده و با اتصال آن به رایانه شما، كل رایانه را نیز آلوده می‌كند! اگر شما هم با این مشكل مواجهید و نگران آلوده شدن حافظه فلش خود هنگام اتصال به رایانه‌های دیگر هستید، می‌توانید از نرم‌افزار رایگان Bitdefender USB Immunizer كمك بگیرید.

 

 

 

 

نرم‌افزار فوق یكی از جدیدترین محصولات Bitdefender است كه به شما این امكان را می‌دهد تا بسادگی از حافظه‌های فلش خود در برابر فایل‌های اتوران آلوده حفاظت كنید.

روش كار این نرم‌افزار به‌این صورت است كه یك فایل با نام autorun.inf را كه برای اجرای فایل‌ها به‌صورت خودكار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طور كاملا خالی و فاقد محتوا روی حافظه فلش شما ایجاد كرده و با شیوه خاصی كه این عملیات كپی انجام می‌شود مانع كپی‌شدن یا جایگزینی فایل دیگری با همین نام روی آن می‌شود. در چنین شرایطی فایل حامل ویروس در سیستم‌های آلوده نمی‌تواند خودش را روی حافظه فلش شما كپی و از قابلیت اتوران در آن سو‌ءاستفاده كند.

 

 

 

نرم‌افزار Bitdefender USB Immunizer نیاز به نصب ندارد و به‌محض اجرا همه حافظه‌های فلش متصل به رایانه را تشخیص داده و آنها را برای شما فهرست می‌كند. حافظه‌های فهرست شده توسط نرم‌افزار با هاله‌ای نورانی به دو رنگ قرمز و سبز نمایش داده می‌شود كه رنگ قرمز امن نبودن حافظه فلش شما را گوشزد می‌كند و رنگ سبز نشان‌دهنده آن است كه عملیات ایمن‌سازی روی حافظه فلش شما انجام شده است. البته برای ایمن‌سازی حافظه‌های فلش مشخص شده با نور قرمزرنگ باید یك‌بار روی نام آنها كلیك كنید!

از دیگر امكانات این نرم‌افزار، ایمن‌سازی تمامی حافظه‌های فلش به‌صورت خودكار است كه برای فعال‌سازی آن ‌باید روی آیكون چرخ‌دنده كوچكی كه در بالای پنجره نرم‌افزار وجود دارد كلیك كرده و پس از آن در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه مربوط را روی حالت ON قرار دهید.

توجه داشته باشید كه این نرم‌افزار قادر به پاك‌كردن ویروس‌ها از روی حافظه‌های فلش و رایانه شما نیست و تنها كاری كه انجام می‌دهد حفاظت از حافظه‌های فلش در برابر آلودگی به ویروس‌های اتوران و انتقال آنها از رایانه‌ای به رایانه دیگر است. همچنین فایل اتوران ایجاد شده توسط این نرم‌افزار براحتی از حافظه فلش شما پاك نمی‌شود و برای حذف آن باید از روش‌هایی همچون حذف توسط سیستم‌عامل لینوكس یا مكینتاش یا فرمت‌كردن كامل حافظه فلش كمك بگیرید.

Bitdefender​ USB​ Immunizer در تمامی نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز اكس‌پی، ویستا و 7 قابل استفاده است و از فایل‌سیستم‌های مختلف FAT FAT32 NTFS نیز پشتیبانی می‌كند.

نکته مهم: بعد از ایمن کردن فلش خود با این برنامه، قادر به حذف معمولی فایل اتورانی که داخل فلش ساخته شده نمیباشید. برای این منظور باید فلش خود را فرمت کنید.

لینک مستقیم دانلود برنامه، با حجم تقریبی 4 مگابایت: 

 http://labs.bitdefender.com/wp-content/uploads/downloads/2012/05/BDUSBImmunizerLauncher.exe

 

منبع: جام‌جم
شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 11:15 ::  نويسنده : hr ashouri

خیلی از مدیران سیستم تمایل ندارند که کاربران دیگر سیستم به پورتهای USB سیستم آنها دسترسی داشته و از آنها استفاده کنند. از لحاظ امنیتی هم این نکته قابل توجهی است. به طور مثال در یک شرکت همین نکته می‌تواند باعث جلوگیری از سرقت اطلاعات و یا اعمال خسارت به شرکت باشد.

 

 

اگر خواستید دسترسی بقیه کاربران به پورتهای USB را غیرفعال کنید می‌توانید از رجیستری ویندوز هم کمک بگیرید. برای راحتی کار فایل رجیستری زیر را دانلود کنید:

غیرفعال کردن دسترسی به USB

روی فایل دابل کلیک کنید و سوالات امنیتی را هم تأیید کنید.

 

Run Reg File 

 

بعد از یک بار Restart سیستم، این قابلیت در ویندوز غیرفعال می‌شود.

حالا اگر کاربری بخواهد ابزار USB را به سیستم وصل کند در استفاده از آن ناموفق خواهد بود.

 

 

 

 

نکته: البته به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر کاربر دیگر دسترسی مدیر داشته باشد به راحتی می‌تواند تنظیمات را برگرداند و از پورتها استفاده کند...

 

اگر در هر زمان نیاز داشتید که دوباره استفاده از پورتها را فعال کنید می‌توانید از فایل زیر کمک بگیرید:

فعال کردن دسترسی به USB

با اجرای این فایل، دوباره پروتهای USB فعال میشوند.

منبع: How-To Geek

 

شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 11:14 ::  نويسنده : hr ashouri

اگر ویندوزی اصل روی سیستم نصب کرده‌اید و قصد دارید کامپیوترتان را بفروش برسانید و می‌خواهید قبل از آن شماره‌ی سریال فعالسازی را به طور کامل از سیستم پاک کنید تا روی سیستم جدید آن را نصب کنید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

 

serial 

 

ابتدا باید شماره‌ی سریال را بدست بیاوید. پس CMD را در حالت مدیر باز کنید و عبارات زیر را در آن وارد و تأیید کنید:

 

 

 

 

cmd 

 

ویندوز یک پنجره‌ی کوچک باز می‌کند و دسته‌ای اطلاعات درباره‌ی شماره‌ی سریال و دیگر کدهای ویندوز نمایش میدهد.

 

Information 

 

حالا برای پاک کردن کامل شماره‌ی سریال، باید از سوییچ /upk قبل از شماره‌ی سریال دریافتی استفاده کنید. یعنی کد زیر را در CMD تایپ و تأیید کنید:

 

 

 

دقت کنید که به جای عبارت 507660dd-3fc4-4df2-81f5b559467ad56b باید از activation ID خودتان که در مرحله‌ی قبل به دست آورده بودید استفاده کنید.

 

ID 

 

اگر همه چیز درست پیش رفته باشد شماره‌ی سریال فعالسازی ویندوز شما بطور کامل از سیستم حذف شده است. پیغامی هم به همین منظور نمایش داده خواهد شد.

 

Uninstall serial key 

 

اگر هر زمان نیاز به نصب و فعال کردن شماره سریال ویندوز داشتید می‌توانید از سوییچ /ipk قبل از شماره سریال خودتان استفاده کنید.

 

 

منبع: How-to Geek

 

شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 11:12 ::  نويسنده : hr ashouri

فراموش کردن رمز عبور ویندوز دردسر ساز نیست! چون این رمز به راحتی هر چه تمام‌تر به وسیله‌ی هر کاربری قابل شکستن و وارد شدن به ویندوز است! واقعیت این است که رمز عبور ویندوز به هیچ عنوان امن نیست و هیچگاه روی آن اتکایی نداشته باشید. برای محافظت از رمزها و فایلهای خود بهتر است به برنامه‌هایی مثل KeePass و TrueCrypt اعتماد کنید که کاملاً رایگان هم هستند.

 

win pass 

 

اما در این مطلب هم روشی برای ریست کردن رمز عبور ویندوز را فرا می‌گیریم. اگر رمز ویندوز را فراموش کردید، با چند گام ساده می‌توانید آن را بازیابی (Reset) کنید.

ابتدا از روی DVD ویندوز را بوت کنید.

سپس در پنجره‌ی نصب گزینه‌ی  Repair your computerرا انتخاب کنید.

 

repair computer 

 

در پنجره‌ی باز شده برنامه‌ی Command Prompt را اجرا کنید.

 

 

 

برای گام اول باید فایلی را دستکاری کنید. پس از فایل حاوی کلید یک بکاپ بگیرید تا در آینده به مشکلی برنخورید. روش بکاپ گرفتن هم به این ترتیب است که عبارت زیر را در Command Prompt وارد و تأیید کنید:

copy c:\windows\system32\sethc.exe c:\

یک کپی از فایل اجرایی sethc.exe در درایو C ذخیره می‌شود.

حالا برای کپی فایل اجرایی خط فرمان و جایگزینی آن با فایل قبلی عبارت زیر را وارد و تأیید کنید:

copy c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe

 

CMD  

سیستم را مجدد راه‌اندازی کنید.

بعد از وارد شدن به صفحه‌ی Login کلید Shift را پنج مرتبه فشار دهید. به این ترتیب Command Prompt در حالت مدیر اجرا می‌شود.

 

new pass 

 

حالا عبارت زیر را وارد و تأیید کنید. (به جای name و password، نام و رمز عبور دلخواهتان را وارد کنید)

net user name Password

 

 

حالا می‌توانید با این رمز جدید وارد ویندوز شوید.

در آخر میتوانید با اجرای دستور زیر فایلی که از آن پشتیبان گرفته بودید را به سر جای خود برگردانید. برای اینکار دوباره ویندوز را از DVD بوت کنید و به CMD بروید. بعد با وارد کردن دستور زیر در CMD فایل را بازگردانی کنید.

copy c:\sethc.exe c:\windows\system32\sethc.exe

با یک بار ریستارت سیستم، دوباره فایل سر جای خودش است.

منبع: How_To Geek 

 

 

 
شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 11:9 ::  نويسنده : hr ashouri

اگر ویندوزی اصل روی سیستم نصب کرده‌اید و قصد دارید کامپیوترتان را بفروش برسانید و می‌خواهید قبل از آن شماره‌ی سریال فعالسازی را به طور کامل از سیستم پاک کنید تا روی سیستم جدید آن را نصب کنید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

 

serial 

 

ابتدا باید شماره‌ی سریال را بدست بیاوید. پس CMD را در حالت مدیر باز کنید و عبارات زیر را در آن وارد و تأیید کنید:

 

 

 

 

cmd 

 

ویندوز یک پنجره‌ی کوچک باز می‌کند و دسته‌ای اطلاعات درباره‌ی شماره‌ی سریال و دیگر کدهای ویندوز نمایش میدهد.

 

Information 

 

حالا برای پاک کردن کامل شماره‌ی سریال، باید از سوییچ /upk قبل از شماره‌ی سریال دریافتی استفاده کنید. یعنی کد زیر را در CMD تایپ و تأیید کنید:

 

 

 

دقت کنید که به جای عبارت 507660dd-3fc4-4df2-81f5b559467ad56b باید از activation ID خودتان که در مرحله‌ی قبل به دست آورده بودید استفاده کنید.

 

ID 

 

اگر همه چیز درست پیش رفته باشد شماره‌ی سریال فعالسازی ویندوز شما بطور کامل از سیستم حذف شده است. پیغامی هم به همین منظور نمایش داده خواهد شد.

 

Uninstall serial key 

 

اگر هر زمان نیاز به نصب و فعال کردن شماره سریال ویندوز داشتید می‌توانید از سوییچ /ipk قبل از شماره سریال خودتان استفاده کنید.

 

 

منبع: How-to Geek

 

شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 10:49 ::  نويسنده : hr ashouri

آیا شما هم تا به حال با این پیغام اعصاب خورد‌کن مواجه شدید؟؟

The disk is write-protected. Remove the write-protection or use another drive.

گاهی اوقات به دلایلی هنگام استفاده از یک حافظه جانبی مثل فلش مموری و یا کارتهای حافظه این پیغام ظاهر می‌شود که استفاده از ابزار را غیرممکن می‌کند. گاهی اوقات حتی اجازه‌ی فرمت کردن حافظه را هم نداریم.

در مطلبی که قبلا نوشته شده روشی برای حل این مشکل را خوانده بودیم. اما در این مطلب به 5 روش کلی می‌پردازیم که ممکن است در هنگام مواجه با این خطا و مشکل به کمک ما بیایند.

----------------------------------------------

1- باز کردن قفل سخت افزاری حافظه

برخی از فلش مموری ها و حافظه‌های جانبی یک سوییچ برای قفل کردن آن ابزار دارند. با قفل کردن ابزار امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

 

Lock Switch 

 

پس اگر سوییچ در حالت قفل است، آن را باز کنید!

----------------------------------------------------

2- چک کردن مجوزهای استفاده از سیستم

_ در پنجره‌ی Computer روی درایو مموری کلیک راست کرده و گزینه‌ی properties را انتخاب کنید.

_ در پنجره‌ی باز شده، روی تبsecurity  کلیک کنید.

_ کاربر را در لیست انتخاب کرده و روی دکمه‌ی Edit کلیک کنید.

_ حالا باید به کاربر اختیار و مجوز استفاده کامل را بدهید. برای این منظور تیک گزینه‌ی Full Control را بزنید تا فعال شود. یا Write را انتخاب کنید تا فقط مجوز استفاده و نوشتن را داشته باشد.

 

full control 

 

------------------------------------------

3- با استفاده از رجیستری ویندوز

_ کلیدهای Win+R را همزمان فشار داده و در پنجره‌ی Run عبارت regedit را تایپ و تأیید کنید.

_ در ویرایشگر رجیستری به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies

اگر کلیدی به عنوان StorageDevicePolicies مشاهده نکردید باید آن را بصورت دستی ایجاد کنید. پس روی کلید Control راست کلیک کنید و از منوی New گزینه‌ی Key را انتخاب کنید.

 

نام آن را هم StorageDevicePolicies قرار دهید.

_ در سمت راست پنجره، راست کلیک کنید و از منوی New گزینه‌یDWORD (32 bit) Value را انتخاب کنید. نام متغیر جدید را همWriteProtect قرار دهید.

_ روی متغیر تازه ایجاد شده دابل کلیک کرده و مقدار 0 را در قسمت Value وارد کنید.

 

Registry Value 

 

-----------------------------------------

4- با استفاده از Disk Part ویندوز

_ کلیدهای Win+R را همزمان فشار داده و در پنجره‌ی Run عبارت CMD را تایپ و تأیید کنید.

_ در پنجره‌ی Command Prompt عبارت زیر را تایپ و تأیید کنید:

 

 

 

_ در پنجره‌ی Diskpart عبارت زیر را تایپ و تأیید کنید:

 

 

 

لیستی از درایوهای سیستم نمایش داده می‌شود. شماره‌ی درایو مورد نظر را مشاهده می‌کنید. (با دقت روی حجم درایو می‌توان متوجه شماره آن شد).

 

Drives list 

 

_ حالا عبارت زیر را تایپ و تأیید کنید:

 

 

 

به جای # باید شماره ی درایوی که مشاهده کرده بودید را تایپ کنید

_ و در آخر عبارت زیر را وارد کنید:

 

 

 

-------------------------------------------------

5- گزینه‌ی آخر، فرمت کردن درایو حافظه

اگر در حالت عادی نمی‌توانید درایو حافظه را فرمت کنید، به روش زیر این کار را انجام دهید:

_ با فشار همزمان کلیدهای Win+R پنجره‌ی Run را باز کرده و عبارت CMD را در آن تایپ و تأیید کنید.

_ در پنجره‌ی Command Prompt عبارت زیر را تایپ و تأیید کنید: 

 

 

به جای F: باید حرف مختص درایو حافظه را وارد کنید.

_ در Run عبارت diskmgmt.msc را تایپ و تأیید کنید. سپس در پنجره‌ی disk management  روی درایو مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه‌ی Format را انتخاب کنید و درایو را فرمت کنید.

 

diskmgmt 

 

_ اما می‌توانید با دانلود یک برنامه‌ی کم حجم، نسبت به فرمت کردن درایو حافظه خود اقدام کنید.

نرم افزار HDD LLF Low Level Format Tool یک برنامه‌ی قدرتمند برای فرمت کردن سطح پایین انواع هارد و حافظه است. فرمت کردن هارد با این برنامه می‌تواند بدسکتور هارد را نیز از بین ببرد.

 

Low level format 

 

نسخه‌ی خانگی این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را از لینکهای زیر دانلود کنید:

دانلود نسخه نصبی

http://hddguru.com/software/HDD-LLF-Low-Level-Format-Tool/HDDLLFsetup.4.25.exe

دانلود نسخه پرتابل

http://hddguru.com/software/HDD-LLF-Low-Level-Format-Tool/HDDLLF.4.25.exe

نکات مهم:

مسئولیت استفاده نادرست از این برنامه و یا از دست دادن اطلاعات شما، به عهده خود شما می‌باشد.

در حین کار با برنامه و هنگام فرمت کردن درایو حافظه خود، به هیچ عنوان برنامه را نبندید و از برنامه‌ی دیگری هم استفاده نکنید.

ممکن است بعد از استفاده از این برنامه، نیاز به تغییر سیستم فایل درایو خود داشته باشید تا برای دستگاهها قابل خواندن باشد.

بعد از استفاده از این برنامه و فرمت کردن درایو، امکان بازیابی اطلاعات آن درایو به هیچ عنوان ممکن نخواهد بود.

 

امیدواریم یکی از این راهکارها مشکل شما را حل کرده باشد.

منابع:

Altechzone

How to Geek

Soft98.IR

 

 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1