آموزش ایجاد جعبه محصولات ۳D شیک و سریع فقط در چند مرحله در برنامه ی فتوشاپ.
jebril

آموزش ایجاد جعبه محصولات ۳D شیک  و سریع فقط در چند مرحله  در برنامه ی فتوشاپ.

سطح آموزش : مقدماتی

 

نرم افزار مورد استفاده : Adobe Photoshop

مدت انجام آموزش: ۱۰ الی ۱۵ دقیقه

تصویر نهایی:

final

مرحله اول

ابتدا یک سند به اندازه ی ۸۰۰ در ۶۰۰ پیکسل ایجاد کنید. حالا ما باید با خطوط راهنما ( Guide ) تصویری مانند زیر ایجاد کنیم. برای این کار باید ابزار خطکش فعال باشد.

کمک : فعال کردن خطکش با استفاده از کلید Ctrl+R . سپس روی خطکش قرار بگیرید و کلید راست موس را پایین نگه دارید و به اطراف بکشید تا خطوط راهنما ایجاد شوند.

من برای قسمت پشت جعبه عرض ۵۰ در ۳۰۰ پیکسل در نظر گرفته ام و برای جلو جعبه عرض ۱۵۰ در ۳۰۰ پیکسل. حالا برای خطوط راهنمای افقی در ۱۰ و ۲۰ و ۲۸۰ و ۲۹۰ پیکسل ایجاد میکنیم.

1

مرحله دوم

با استفاده از ابزار Rectangle Tool (U) دو مستطیل مانند شکل زیر در داخل خطوط راهنما مانند تصویر زیر ایجاد کنید. حالا، با استفاده از ابزار Direct Selection Tool (A) گوشه های نشانگر ها برای مستطیل ها را به موقعیت های جدید به این صورت حرکت دهید: از موقعیت (۰،۰) به (۰،۱۰) پیکسل ، (۰،۳۰۰) به (۰،۲۹۰) برای ناحیه پشت و (۲۰۰،۰) به (۲۰۰،۲۰) و (۲۰۰،۳۰۰) به (۲۰۰،۲۸۰) پیکسل برای ناحیه جلو جعبه .

2

شما باید تصویری مشابه جعبه ی زیر داشته باشید.

3

مرحله سوم

تصویری که می خواهید روی جعبه قرار دهید را وارد کنید. برای تصویر کناری جعبه، تصویری به اندازه ی ۵۰ در ۳۰۰ پیکسل و برای تصویر جلویی ۲۰۰ در ۳۰۰ پیکسل آماده کنید. تصویر جلویی را در حافظه کپی کنید ( ctrl+a سپس ctrl+c)

4

مرحله چهارم

قسمت اصلی کار. مستطیل جلویی جعبه را انتخاب کنید (برای انجام این کار کلید Ctrl را نگه دارید سپس روی لایه مورد نظر در پنل لایه ها کلیک کنید.

5

حالا از منو Edit > Paste Special > Paste into (ctrl+alt+shift+v) را انتخاب کنید تا تصویر داخل مستطیل انتخاب شده قرار بگیرد. سپس استفاده کنید از ابزار Transform ( Ctrl+T ) برای تصویر کناری و جلویی تا با تنظیم کردن موقعیت نشانگرهای این ابزار در جای مشخص خود قرار گیرند.

6

اگر این اولین بار است که این کار ا انجام می دهید برای تنظیم کردن دستی نشانگر های این ابزار،ابتدا در نشانگر سمت راست بالا مربع کوچک را که در موقعیت (۲۵۰،۰) قرار دارد را با نگه داشتن کلید Ctrl انتخاب کرده و با موس به موقعیت (۲۰۰،۲۰) بکشانید. همین کار را برای نشانگر پایین سمت راست انجام دهید و آن را به موقعیت (۲۰۰،۲۸۰) بیاورید.

راه حل سریع این کار، میتوانید در هنگام جابجایی نشانگر ها کلید ctrl+shift+alt را نگه دارید تا فقط در یک مرحله این کار را انجام دهید. نتیجه کار باید مشابه تصویر زیر شود.

7

مرحله پنجم

در آخرین مرحله ما می خواهیم یک سایه داخلی برای دو ناحیه ایجاد کنیم.

برای انجام این کار روی لایه تصویر قرار گرفته روی جعبه راست کلیک کرده و Blending Options را انتخاب کنید. به قسمت Inner Shadow رفته و این تنظیمات را اعمال کنید :

Opacity= 40%  ،  Distance=0px  ،  Size=20px

شما همچنین می توانید برای اطراف جعبه محصول با رفتن به قسمت Drop shadow تنظیمات زیر رابرای تصاویر جعبه اعمال کنید :

Opacity=10%  ،  Distance=10px  ،  Size=2px

من همچنین یک حاشیه برای دور عکس اضافه کرده ام ، برای این کار به قسمت Stroke رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید :

Size=1px   ،   Position=Outside  ،   Color=#ffffff

تصویر نهایی از انجام آموزش :

8

امیدوارم آموزش کاربردی و سریعی برای قرار دادن محصولات در جعبه باشه :)

منبع: emanuelblagonic.com



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 218
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 706
بازدید ماه : 636
بازدید کل : 556898
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1