اشتراک اینترنت بی سیم یا ساختن access point در ویندوز 8 بدون برنامه خاص
jebril

اشتراک اینترنت بی سیم یا ساختن access point در ویندوز 8 بدون برنامه خاص

 

 

روش‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید لپ‌تاپ خود را تبدیل به یک نقطه دسترسی (Access Point) بی‌سیم برای سایر رایانه‌ها کنید و با استفاده از آن، اتصال اینترنت لپ‌تاپ را با دیگران به اشتراک بگذارید. دوست دارید بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار جانبی این کار را در ویندوز 8 انجام دهید و لپ‌تاپ خود را به یک نقطه دسترسی جهت استفاده سایر دوستانتان از اینترنت تبدیل کنید؟

برای انجام این کار می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1ـ ابتدا کلیدهای ترکیبی Win + R را از روی صفحه‌کلید فشار دهید تا پنجره Run نمایش داده شود.


2ـ عبارت ncpa.cpl را در کادر مربوط وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا پنجره مدیریت اتصالات شبکه باز شود.

3ـ در این مرحله ‌باید روی اتصال مربوط به شبکه بی‌سیم خود کلیک راست کرده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ properties را انتخاب کنید.

4ـ به تب Sharing بروید و علامت چک‌مارک کنار گزینه اول یعنی Allow other network users to connect… را فعال و گزینه دوم یعنی Allow other network users to control… را غیرفعال کنید. در نهایت کلید OK را کلیک کنید.

5ـ حالا با کلیک راست در بخش پایین- سمت چپ صفحه‌نمایش، از منوی به‌نمایش درآمده گزینه (Command Prompt (Admin را انتخاب کنید.

6ـ دستور زیر را در خط فرمان تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید:

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=Click key=jamejam

توجه: در دستور فوق، عبارت Click معرف نام نقطه دسترسی و عبارت jamejam رمز عبور اختصاص یافته برای اتصال به آن است. با انجام این کار نقطه دسترسی جدید با سیستم کدگذاری (WPA2-PSK (AES ایجاد می‌شود.

7ـ پس از ایجاد موفقیت‌آمیز نقطه دسترسی جدید ‌باید با وارد کردن دستور زیر در خط فرمان، انتشار آن برای کاربران را فعال کنید:

netsh wlan start hostednetwork

8ـ از حالا هر رایانه‌ای که به کارت شبکه بی‌سیم مجهز باشد می‌تواند با جستجوی شبکه، نقطه دسترسی ایجاد شده توسط شما را پیدا کرده و پس از وارد کردن رمزعبور مربوط به آن متصل شود و از ارتباط اینترنتی که شما به اشتراک گذاشته‌اید نیز استفاده کند.

چنانچه تمایل داشته باشید اطلاعات کامل‌تری همچون کانال‌های مورد استفاده، تعداد کاربران متصل و... را از نقطه دسترسی ایجاد شده به‌دست آورید نیز می‌توانید از دستور زیر در خط فرمان کمک بگیرید:

netsh wlan show hostednetwork

 منبع



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 296
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 784
بازدید ماه : 714
بازدید کل : 556976
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1