jebril

درس اول: آشنایی با محیط کاری فتوشاپ 
 


◙ مطالب و تصاویر این مجموعه بر اساس Photoshop CS5 تنظیم شده است. 
◙ لینک دانلود PDF این درس در انتهای مطلب قرار گرفته است. 

ناحیه کاری فتوشاپ شامل منوها، نوار‌ابزارها و پنل‌هایی است که امکان دست‌یابی سریع به ابزارها و گزینه‌های متنوعی برای ویرایش و اضافه کردن عناصری به تصویر شما را می‌دهند. فتوشاپ با تصاویر دیجیتالی و بیت‌مپی کار می‌کند. این تصاویر، تصاویری با درجه سایه‌روشن پایدار هستند که به یک سری مربع کوچک به نام پیکسل تبدیل شده‌اند. 

در حین کار با فتوشاپ متوجه خواهید شد که انجام بسیاری از کارها به چندین روش امکان‌پذیر است. برای پیدا کردن سریعترین راه ابتدا لازم است با قسمت های مختلف ناحیه کاری آشنا‌‌‌ شوید. کاری که در ادامه انجام خواهیم داد. 

نکته‌ای که باید توجه کنید این است که نسخه‌های اصلی فتوشاپ، زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کنند. برای تایپ فارسی در این نرم افزار دو راه وجود دارد اول اینکه از نسخه ME که نسخه خاورمیانه‌‌ای این نرم افزار است استفاده کنید و یا اینکه از برنامه‌های فارسی‌نویس کمک بگیرید.


شروع کار با نرم‌افزار: 
برنامه را اجرا می‌کنیم. ناحیه کاری فتوشاپ شبیه تصویر زیر است. 

A: نوار منو 
B: منوی فضای کار 
C: نوار options (پنل کنترل) 
D: پنل tools (نوار ابزار) 
E: پنل ها 
F: نوار application

 

نوار منو: می‌توان گفت آشناترین قسمت فتوشاپ همین است چون در تمامی نرم افزارها قابل مشاهده است البته در هر برنامه‌ای قسمت های خاص همان برنامه را هم شامل می‌شود که در اینجا می‌توان به layer,filter,.. اشاره کرد. 


منوی فضای کار: با استفاده از این منو می‌توان ظاهر و محل پنل‌ها و منوها را تغییر داد. اگرچه این کار را می‌توان با انتخاب و مخفی کردن منوها و پنل‌ها انجام داد اما این کار پر زحمت خواهد بود. برای راحتی در اختصاصی‌سازی فضای کار، فتوشاپ چندین فضای کار از پیش تعیین شده را در اختیار کابر قرار می‌دهد که برای روندهای کاری مختلف مانند تصحیح رنگ و سایه‌روشن، رتوش و ... مناسب هستند. در این قسمت همچنین می‌توانید فضای کار مورد نیاز خود را ایجاد و ذخیره کنید. 


نوارoptions: گزینه‌های موجود در این نوار با انتخاب هریک از ابزارهای موجود در پنل ابزار تغییر می‌کنند و گزینه های مربوط به تنظیمات ابزار انتخاب شده را برای شما نمایش می‌دهند. گزینه هایی مانند تغییر سایز، ضخامت و... 


پنل tools: این پنل که به آن نوار ابزار هم گفته می‌شود شامل ابزارهای مفیدی است که با استفاده از آن ها می‌توانید چیزهای جالبی خلق کنید. 


پنل ها: از این پنل ها به اسم پالت یا پالت های شناور هم یاد می‌شود. هرکدام از آن ها وظیفه خاصی را در جهت ویرایش تصاویر انجام می‌دهند که درحین انجام پروژه ها با آن ها آشنا خواهیم شد. بسته به کاری که قرار است انجام دهیم وجود برخی از آنها لازم و وجود برخی دیگر غیرضروری است. از آن جهت به آن‌ها شناور می‌گویند که با کلیک و درگ می‌توان آن‌ها را به قسمت‌های خالی فضای کار کشید. 


نوارapplication: این نوار شامل ابزارهای کنترلی است. گزینه‌هایی برای کنترل همزمان چند فایل، تغییر حالت نمایش فایل، استفاده از خط کش و...


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 384
بازدید دیروز : 70
بازدید هفته : 454
بازدید ماه : 384
بازدید کل : 556646
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1