آموزش فتوشاپ -درس دوم: آموزش‌های مقدماتی (بخش اول)
jebril

درس دوم: آموزش‌های مقدماتی (بخش اول) 
 


◙ مطالب و تصاویر این مجموعه بر اساس Photoshop CS5 تنظیم شده است. 
◙ لینک دانلود PDF این درس در انتهای مطلب قرار گرفته است. 



مطالبی که در این بخش یاد خواهیم گرفت عبارتند از: 
♦ باز کردن فایل 
♦ باز کردن مجدد آخرین فایل استفاده شده 
♦ تبدیل نمایش فایل از حالت تب به پنجره شناور و بالعکس 
♦ ادغام چند سربرگ (تب) 
♦بستن فایل
 


باز کردن فایل: 

برای باز کردن یک فایل، از منویOpen ،File را انتخاب کرده سپس در پنجره باز شده روی فایل مورد نظر کلیک کنید و بعد از آن روی Open کلیک نمایید. همچنین اگر روی فایل مورد نظر در پنجره باز شده دوبار کلیک کنید فایل در محیط فتوشاپ باز خواهد شد.

 


برای باز کردن چندین فایل به طور همزمان، هنگامی که پنجره برای انتخاب فایل باز شد با نگه داشتن کلید Ctrl و کلیک روی تصاویر مورد نظر و سپس کلیک روی Open می‌توانید تمام فایل‌های موردنظر خود را همزمان باز کنید.
 


مشاهده خواهید کرد که تمام فایل‌ها به صورت تب نمایش داده می‌شوند (تصویر زیر). با کلیک روی سربرگ موردنظر می‌توانید به فایل موجود در آن دسترسی پیدا کنید.

 

 

____________________________




باز کردن مجدد آخرین فایل‌های استفاده شده:
 

اگر به تازگی از فایلی استفاده کرده‌اید و می‌خواهید دوباره از آن استفاده کنید از منوی Open Recent ،File را باز کرده و سپس فایل مورد نظر را لیست موجود انتخاب کنید. 

 

____________________________




تبدیل نمایش فایل از حالت تب به پنجره شناور و بالعکس:
 

همانطور که مشاهده کردید فایل‌ها بطور پیش‌فرض به صورت تب باز می‌شوند ولی می‌توان فایل‌ها را به صورت پنجره شناور نیر نمایش داد. برای این کار دو راه وجود دارد؛ 
روش اول، کلیک و درگ تب مورد نظر در قسمتی از فضای کاری می‌باشد. 
روش دوم به این صورت است؛ تب مورد نظر خود را با کلیک روی آن انتخاب کنید و سپس این مسیر را دنبال کنید؛ Window > Arrange > Float in Window. مشاهده خواهید کرد که فایل به صورت پنجره شناور نمایش داده خواهد شد. 

اگر مایل بودید تمام سربرگ‌ها را به صورت شناور در بیاورید این مسیر را دنبال کنید؛ 
Window > Arrange > Float All in Window 

برای باز گرداندن نمایش پنجره‌ها به صورت تب نیز دو راه وجود دارد؛ روش اول کلیک و درگ پنجره موردنظر تا لبه نوار Option است که بعد از مشاهده کادر آبی رنگ می‌توانید ماوس را رها کنید (تصویر زیر را ببینید). 

 

 

روش دوم که سبب می‌شود تمام پنجره‌های شناور به حالت تب نمایش داده شوند، دنبال کردن این مسیر است؛ Window > Arrange > Consolidate All to Tabs .

 

____________________________




ادغام چند سربرگ:
 

شما این امکان را دارید که چند پنجره شناور را ادغام کرده و به صورت مجموعه‌ای از سربرگ‌ها آن‌ها را نمایش دهید. برای این منظور ابتدا برای مثال دو فایل را در محیط برنامه باز کرده سپس با کلیک و درگ یکی از فایل‌ها را شناور کنید (برای شناور کردن فایل می‌توانید از روش دوم که در بالا توضیح داده شد نیز استفاده کنید). فایل بعدی را با کلیک و درگ روی فایل اول قرار دهید و هنگامی که کادر آبی را مشاهده کردید ماوس را رها کنید (کادر آبی رنگ در تصویر زیر قابل مشاهده است). 

 

 اگر خواستید مانع از ادغام سربرگ‌ها در هنگام جابجایی پنجره‌ها شوید، باید کلید Ctrl را نگه دارید و سپس فایل‌ها را جابجا کنید.

 

____________________________




بستن فایل:
 

برای بستن یک فایل کافیست روی علامت ضربدر کنار سربرگ موردنظر کلیک کنید تا بسته شود. 
در صورتی که بخواهید تمام فایل‌ها را همزمان ببندید از منوی File، گزینه Close All را انتخاب کنید تا تمام فایل‌ها به صورت همزمان بسته شوند.


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 367
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 855
بازدید ماه : 785
بازدید کل : 557047
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1