واکسن اتوران
jebril
شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 11:16 ::  نويسنده : hr ashouri

اجرای خودكار برنامه‌ها از دیسك‌های نوری (اتوران) از جمله امكاناتی بود كه در ویندوز 95 غوغایی به‌پا كرد و با استفاده از آن، امكانات مختلفی در اختیار كاربران قرار گرفت. به مرور این قابلیت به تمامی نرم‌افزارها، بازی‌ها و دیگر اطلاعات ذخیره شده روی دیسك‌های نوری اضافه شد و به كاربران این امكان را داد تا به‌طور خودكار و بدون نیاز به داشتن دانشی از چگونگی اجرای اطلاعات موردنظر، آنها را اجرا كرده و به استفاده از آنها بپردازند.

این قابلیت با پیشرفت محصولات و رسانه‌های ذخیره‌ساز همچون حافظه‌های فلش روز‌به‌روز بیشتر مورد استفاده كاربران قرار گرفت، به‌طوری‌كه به روشی بسیار كارآمد و موثر برای انتشار ویروس‌ها از رایانه‌ای به رایانه دیگر تبدیل شد! متاسفانه این روزها برای هر كاربری از قابلیت اتوران حرف بزنید اولین چیزی كه به ذهنش می‌آید ویروس‌هایی است كه توسط این قابلیت انتشار می‌یابد و از رایانه‌ای به رایانه دیگر نیز منتقل می‌شود. این نوع انتشار ویروس آنقدر خطرناك است كه بسیاری از نرم‌افزارهای امنیتی و ضدویروس اولین اقدامی كه برای حفظ امنیت سیستم‌عامل و رایانه به ‌انجام می‌رساند، غیرفعال‌كردن قابلیت اجرای خودكار برنامه‌ها از CD‌، DVD، حافظه‌های فلش و... است.

همان‌طور كه می‌دانید برای آلوده شدن به ویروس اتوران حتما نباید رایانه خودتان آلوده به ویروس باشد، بلكه با یك‌بار اتصال حافظه فلش شخصی شما به یك رایانه آلوده، در كسری از ثانیه ویروس به حافظه فلش شما نیز منتقل شده و با اتصال آن به رایانه شما، كل رایانه را نیز آلوده می‌كند! اگر شما هم با این مشكل مواجهید و نگران آلوده شدن حافظه فلش خود هنگام اتصال به رایانه‌های دیگر هستید، می‌توانید از نرم‌افزار رایگان Bitdefender USB Immunizer كمك بگیرید.

 

 

 

 

نرم‌افزار فوق یكی از جدیدترین محصولات Bitdefender است كه به شما این امكان را می‌دهد تا بسادگی از حافظه‌های فلش خود در برابر فایل‌های اتوران آلوده حفاظت كنید.

روش كار این نرم‌افزار به‌این صورت است كه یك فایل با نام autorun.inf را كه برای اجرای فایل‌ها به‌صورت خودكار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طور كاملا خالی و فاقد محتوا روی حافظه فلش شما ایجاد كرده و با شیوه خاصی كه این عملیات كپی انجام می‌شود مانع كپی‌شدن یا جایگزینی فایل دیگری با همین نام روی آن می‌شود. در چنین شرایطی فایل حامل ویروس در سیستم‌های آلوده نمی‌تواند خودش را روی حافظه فلش شما كپی و از قابلیت اتوران در آن سو‌ءاستفاده كند.

 

 

 

نرم‌افزار Bitdefender USB Immunizer نیاز به نصب ندارد و به‌محض اجرا همه حافظه‌های فلش متصل به رایانه را تشخیص داده و آنها را برای شما فهرست می‌كند. حافظه‌های فهرست شده توسط نرم‌افزار با هاله‌ای نورانی به دو رنگ قرمز و سبز نمایش داده می‌شود كه رنگ قرمز امن نبودن حافظه فلش شما را گوشزد می‌كند و رنگ سبز نشان‌دهنده آن است كه عملیات ایمن‌سازی روی حافظه فلش شما انجام شده است. البته برای ایمن‌سازی حافظه‌های فلش مشخص شده با نور قرمزرنگ باید یك‌بار روی نام آنها كلیك كنید!

از دیگر امكانات این نرم‌افزار، ایمن‌سازی تمامی حافظه‌های فلش به‌صورت خودكار است كه برای فعال‌سازی آن ‌باید روی آیكون چرخ‌دنده كوچكی كه در بالای پنجره نرم‌افزار وجود دارد كلیك كرده و پس از آن در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه مربوط را روی حالت ON قرار دهید.

توجه داشته باشید كه این نرم‌افزار قادر به پاك‌كردن ویروس‌ها از روی حافظه‌های فلش و رایانه شما نیست و تنها كاری كه انجام می‌دهد حفاظت از حافظه‌های فلش در برابر آلودگی به ویروس‌های اتوران و انتقال آنها از رایانه‌ای به رایانه دیگر است. همچنین فایل اتوران ایجاد شده توسط این نرم‌افزار براحتی از حافظه فلش شما پاك نمی‌شود و برای حذف آن باید از روش‌هایی همچون حذف توسط سیستم‌عامل لینوكس یا مكینتاش یا فرمت‌كردن كامل حافظه فلش كمك بگیرید.

Bitdefender​ USB​ Immunizer در تمامی نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز اكس‌پی، ویستا و 7 قابل استفاده است و از فایل‌سیستم‌های مختلف FAT FAT32 NTFS نیز پشتیبانی می‌كند.

نکته مهم: بعد از ایمن کردن فلش خود با این برنامه، قادر به حذف معمولی فایل اتورانی که داخل فلش ساخته شده نمیباشید. برای این منظور باید فلش خود را فرمت کنید.

لینک مستقیم دانلود برنامه، با حجم تقریبی 4 مگابایت: 

 http://labs.bitdefender.com/wp-content/uploads/downloads/2012/05/BDUSBImmunizerLauncher.exe

 

منبع: جام‌جم


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 437
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 925
بازدید ماه : 855
بازدید کل : 557117
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1