ابزار شمردن در فتوشاپ
jebril
شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 11:5 ::  نويسنده : hr ashouri

اهی هنگام کار با فتوشاپ، نیاز به شمارش اجزا و آیتمهایی در تصویر داریم. بطور مثال شمارش افرادی که در تصویر حضور دارند. یا شمارش هر شی دیگری در تصویر. برای اینکه چنین چیزهایی را بشمارید چه روشی را بکار می‌برید؟ بطور یقین، شمردن آنها با چشم و در ذهن عمل بسیار سخت و گاهی غیر ممکنی می‌شود.

 

 

عکس: http://www.johnston.k12.ia.us

 

 

اما فتوشاپ یک ابزار برای این منظور در نوار ابزار خودش دارد. که با استفاده از آن می‌توان به راحتی آیتمهای مورد نظر یک تصویر را شمرد. برای نمونه، می‌خواهیم تعداد دانه‌های تمشک زیر را بشماریم:

 

 

 

 

خب حالا ابزار اشاره شده را با نام Count Tool از نوار ابزار و زیر مجموعه‌ی ابزار قطره‌چکان انتخاب می‌کنیم. 

 

 

 

 

نکته: ممکن است ابزار بنا به نسخه فتوشاپ شما، در محلی دیگر، به عنوان مثال بالای ابزار بزرگنمایی، قرار داشته باشد.

در زیر نوار منوی فتوشاپ، منوی تنظیمات این ابزار ظاهر می‌شود. 

 

 

 

 

که از این نوار تنظیمات برای اعمال تغییرات روی شمارش و اعداد استفاده می‌کنیم. مثلاً می‌توانیم رنگ اعداد را از اینجا تغییر دهیم. تعداد شمارش را مشاهده کنیم. شمارشها را در یک گروه و پوشه قرار دهیم تا با شمارشهای دیگر مخلوط نشوند. (از این قابلیت، برای شمارش‌های زیادتر اما جدا استفاده می‌کنیم. مثلاً رنگ شمارش جدیدتر را تغییر دهیم، یا اجزای دیگری را شروع به شمردن کنیم). شمارش‌ها را ناپدید یا حذف کنیم. و در آخر اینکه می‌توانیم اندازه اعداد شمارش را بزرگتر یا کوچکتر کنیم. همه این کارها از طریق همین نوار تنظیمات قابل انجام است. (که با یک نگاه به آن متوجه کارکرد هر کدام از قسمتها خواهید شد)

حال، شروع به شمارش می‌کنیم. با ماوس روی هر کدام از دانه‌های تمشک که کلیک کنیم یک عدد در آنجا ثبت خواهد شد. با کلیک بعدی روی دانه‌ی بعدی، عدد دیگری ثبت می‌شود. و به همین ترتیب، با ادامه این عمل تا آخرین دانه، می‌توانیم به راحتی و بدون نیاز به حفظ اعداد در حافظه، دانه‌ها را بشماریم. مانند تصویر زیر: 

 

 

 

 

حتی نیازی به خواندن اعداد از روی تصویر هم نیست. چرا که در نوار تنظیمات ابزار، تعداد کلیک‌ها (شمارش) را در جلوی گزینه Countمی‌توانیم مشاهده کنیم. 

 

 

 

 

به همین آسانی و راحتی می‌توانیم اجزای مورد نظر یک تصویر را بشماریم.

البته این ابزار پر استفاده‌ای در فتوشاپ نیست، اما برای کار با فتوشاپ بهتر است همه جای آن را دقیق بشناسیم! و البته ابزار گاهی بسیار کاربردی است.

شاد باشید


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 173
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 661
بازدید ماه : 591
بازدید کل : 556853
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1