تغییر فرمت فایل ها با CMD
jebril
شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 10:47 ::  نويسنده : hr ashouri

هر فایل دیجیتال و کامپیوتری دارای یک فرمت و پسوند (extensions) خاص است. به طور مثال همه می‌دانیم که پسوند .jpg پسوند و فرمت یک نوع تصویر است. همیشه پسوند یک فایل بعد از نام فایل و به همراه یک نقطه آورده می‌شود. به طور مثال به این شکل:

 

 

 

نکته: اگر فرمت فایل خودتان را در سیستم مشاهده نمی‌کنید می‌توانید تنظیمات آن را از طریق Folder Options تغییر دهید تا فرمت فایلها هم بعد از نام آنها آورده شوند. که البته خود ویندوز این کار را برای کاربران کم تجربه تر پیشنهاد نمی‌دهد.

گاهی برای انجام امور مختلف نیاز به تغییر فرمت و پسوند فایلها داریم. کاربران کامپیوتر همه با تغییر فرمت فایلها و روش این کار آشنا هستند. اما در این قسمت روش ساده تغییر پسوند فایلها را به وسیله Command Prompt یا همان CMD را هم مشاهده می‌کنیم. گرچه روشهای بسیار آسانتر هم هست اما یادگیری هیچوقت بد نیست!

1- در قدم اول باید Command Prompt را اجرا کنید. آن هم در حالت مدیر. کاربران ویندوز 8 می‌توانند در گوشه سمت چپ و پایین صفحه کلیک راست کنند و از منوی باز شده گزینه  Command Prompt (Admin) را انتخاب کنند. کاربران ویندوزهای دیگر نیز می‌توانند از منوی استارت نام CMD را جستجو کنند و روی برنامه کلیک راست کنند و گزینه Run as Administrator را انتخاب کنند.

 

 

 

2- بعد از باز شدن CMD در آن نشانی محل فایل مورد نظر که قصد تغییر پسوند آن را دارید تایپ کنید. به طور نمونه اگر فایل شما در درایو F و قرار دارد، باید حرف F را همراه دو نقطه نقل قول تایپ کنید و سپس دکمه Enter را بزنید. مثل این > F:

 

drive letter 

 

3- به یک خط پایین تر می‌روید. عبارت Ren را تایپ کنید و سپس باید نام فایل را با پسوندش وارد کنید. بعد با یک خط فاصله نام فایل را با پسوند جدید تایپ کنید. یعنی چیزی شبیه عبارت زیر:

ren Name.jpg Name.png

 

 

 

4- یک بار Enter را بزنید و کار تمام است. به محل مورد نظر بروید و فایل با پسوند جدید را مشاهده کنید.

منبع:mywindows8.org



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 454
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 942
بازدید ماه : 872
بازدید کل : 557134
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1