jebril
شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 10:24 ::  نويسنده : hr ashouri

 

 

 

کپی قسمتی از یک سند با چند لایه

 وقتي منطقه‌ای از يك سند را انتخاب كنيد و براي انجام عمل كپی كليدهای Ctrl+C را می‌فشاريد آن منطقه تنها از لايه انتخابی كپي می‌شود. اما اگر شما بخواهيد از تمام اجزاي لايه‌ها در آن قسمت در يك لايه جديد كپي داشته باشيد می‌توانيد با افزودن كليد Shift به كليدهاي Ctrl+C اين كار را انجام دهيد.

 

اسناد خود را در كنار هم مشاهده كنيد

در ابتدای تاريخ فوتوشاپ وقتی تعدادی سند را باز می‌كنيد فوتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمايش می‌دهد. يعنی تصاوير يكی پس از ديگری در جلوی هم باز می‌شوند كه اين روش Cascading نام دارد. اما اگر بخواهيد به طور مثال 4 تصوير باز شده خود را كنار هم قرار دهيد كافيست از منوي Windows منوی Documents را باز كرده و گزينه Tile را انتخاب كنيد. (در نسخ قبل تر)

 

حالت ارائه طرح به مشتری در فوتوشاپ

 زمان آن فرا رسيده كه طرح نهايی خود را به مشتری نشان دهيد اما دوست نداريد مشتری بداند كه شما با فوتوشاپ كار كرده‌ايد. دليل اين امر اين است كه مشتری بلافاصله می‌گويد: با فوتوشاپ كار می‌كنيد؟ همسايه من هم اين برنامه را دارد! و معنای اين حرف اين است كه پس همسايه من هم می‌تواند اين طرح را بدون صرف هزينه برايم انجام دهد! براي اينكه بتوانيد از حالت ارائه تصوير در فوتوشاپ بهره بگيريد می‌توانيد كليد F را در صفحه كليد دو بار فشار داده و يك بار كليد Tab را بزنيد. مشاهده می‌كنيد كه دور طرح را زمينه‌ای سياه پوشانده و منوها حذف شده‌اند.

 

رفت و آمد بين اسناد

 اگر با بيش از يك سند كار می‌كنيد می‌توانيد با فشردن كليدهای Ctrl+Tab بين اسناد رفت و آمد كنيد.

 

مشاهده لايه فعال و مخفی كردن بقيه لايه‌ها

اگر سند چند لايه‌ای داريد می‌توانيد تنها لايه‌ای را كه روي آن كار می‌كنيد مشاهده كنيد. اين كار را می‌توانيد با فشار كليد Alt و كليك روي آيكن چشم در پالت Layers لايه مورد نظر انجام دهيد. براي مشاهده مجدد تمامي لايه ها اين كار را دوباره تكرار كنيد.

 

ايجاد انتخابهای دايره شكل

زمانی كه يك دايره رسم می‌كنيد فوتوشاپ دايره را به طور پيش فرض از نقطه‌ای كه كليك می‌كنيد رسم می‌كند. می‌توانيد با نگاه داشتن كليد Alt در زمان رسم دايره، دايره را از مركز رسم نمائيد. اگر می‌خواهيد دايره شما كاملا گرد باشد می‌توانيد از كليد Shift استفاده كنيد.

 

حذف راهنماهای خط كشی

اگر در طرحتان ده ها راهنما برای خط كشی داريد و اكنون قصد حذف كردن آنها را داريد لازم نيست آنها را يكی يكی به بيرون از محيط سند درگ كنيد، بلكه می‌توانيد از منوی View  گزينه Clear Guides را انتخاب كنيد.

 

تغيير تنظيمات  Quick Mask

اگر می‌خواهيد رنگ قرمز در محيط Quick Mask محل انتخاب شما باشد يا اگر می‌خواهيد از رنگ ديگری برای محيط Quick Mask استفاده كنيد كافی است بر روي آيكنی كه توسط آن وارد اين محيط می‌شويد دابل كليك كنيد.

 

 
حركت لايه انتخابی در بين لايه‌ها

 

با استفاده از كليد ]+Ctrl می‌توانيد لايه انتخابی خود را به زير لايه زيرين خود انتقال دهيد و با كليد [+Ctrl می‌توانيد لايه انتخابی را به بالای لايه‌های بالايی انتقال دهيد.

 

مخفي كردن حالت انتخاب

برای اين كار كافی است پس از انجام عمل انتخاب كليدهای Ctrl+H را بفشاريد. در اين حالت انتخاب شما حذف نمی‌شود بلكه تنها از ديد پنهان می‌گردد و با هر بار نگاه داشتن كليد موس بر روي آن يا درگ كردن آن دوباره ظاهر می‌گردد.

 

خلاص شدن از پيكسل‌های لبه‌ای سياه يا سفيد

اگر روی تصويری با تركيبی از عكس هاي مختلف كار می‌كنيد و تصويری را به آن اضافه می‌كنيد كه دارای زمينه سفيد يا سياه بوده است احتمالا لبه‌های آن داراي پيكسل هاي سفيد يا سياه است.

 

برای خلاص شدن از اين پيكسل‌ها از منوی Layer گزينه Matting و سپس بسته به رنگ مورد نظر يكی از گزينه‌های Remove White Matte ياRemove Black Matte را انتخاب كنيد.
 
RGB  و CMYK را همزمان ببينيد

 

 اگر در حال كار روي يك سند RGB هستيد و می‌دانيد كه تصوير به منظور چاپ در آخر به حالت CMYK در خواهد آمد، براي مشاهده تصوير نهايی در حالت CMYK و مقايسه آن با سند RGB فعلي می‌توانيد از منوی Windows گزينه Document و سپس New Windows را انتخاب كنيد. با اين كار يك نمای ديگر از سند موجود باز می‌شود. به سند اصلی خود برگرديد و به كار خود ادامه دهيد. مشاهده می‌كنيد كه آنچه انجام می‌دهيد روي سند CMYK شده نيز اعمال می‌شود.

 

راهنمای خط‌كشی را در محل دلخواه خود قرار دهيد

 اگر محل دقيقي را كه می‌خواهيد خطوط راهنما را روي آنها قرار دهيد می‌دانيد می‌توانيد با استفاده از منوي View و گزينه New Guide و وارد كردن محل قرارگيري آنها در كادر محاوره اين خطوط را در محل دقيق خود قرار دهيد.

 

برگرداندن آخرين انتخاب

 اگر انتخابی انجام داده‌ايد و سپس از انتخاب خارج شده‌ايد و حال پس از انجام يك سری عمليات متوجه شده‌ايد كه به انتخاب خود نياز داريد، در صورتی كه انتخاب ديگری پس از آن انجام نداده باشيد می‌توانيد با انتخاب Reselect از منوي Select آخرين انتخاب خود را ظاهر كنيد.

 

توليد كپی‌ها

 زمانی كه دكمه يا زبانه يا هر چيز ديگری به وجود آورديد می‌توانيد به سرعت آن را كپی كرده و به تعداد زياد تكثير كنيد. ابتدا كليد Ctrl را نگه داريد و سپس روي لايه‌ای كه می‌خواهيد آن را كپی كنيد كليك نمائيد. ( اين كار انتخابی پيرامون هر آنچه در لايه است ايجاد می‌كند.)، سپس Alt+Ctrl را نگه داريد و هر تعدادی كه می‌خواهيد درگ كنيد.

 

سريعترين راه از پيوند خارج كردن لايه‌ها

 اگر تعداد زيادی از لايه‌ها را به هم پيوند (Link) كرده‌ايد و می‌خواهيد سريعا آنها را از حالت پيوند خارج كنيد فقط كافی است كليد Alt را نگه داريد و مستقيما روي آيكن قلموی كوچك در دومين ستون كنار لايه فعال كليك كنيد. اين كار بلافاصله تمام لايه‌های متصل شده به لايه ذکر شده را از حالت پيوند خارج می‌كند.

 

برگشت به حالت‌های پيش فرض فوتوشاپ

 احساس می‌كنيد كه می‌خواهيد تمام تنظيمات فوتوشاپ به حالتی كه Adobe در ابتدا تنظيم كرده بود (زمان نصب) برگردد؟  Shift+Alt+Ctrl را نگه داريد و سپس فوتوشاپ را ببنديد. يك كادر محاوره از شما می‌پرسد كه آيا می‌خواهيد تنظيمات فوتوشاپ به صورت پيش فرض برگردد.

 

چطور متن‌های كوچك خود را بسازيم تا در وب واضح باشند

 اين امكان كه Anti-Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تايپ قرار دارد كه با دو عدد حرف a در كار يكديگر نشان داده شده است و حالت پيش‌فرض آن بر روي گزينه Sharp است. شما می‌توانيد با تغيير اين گزينه‌ها فونت كوچك خود را واضح‌تر كنيد.

 

ترسيم خطوط مستقيم

 اگر در ترسيم خطوط مستقيم با ابزارهای فوتوشاپ مشكل داريد در هنگام رسم اين خطوط كليد Shift را نگه داريد.

 

خط راهنمای خط‌كشی را تغيير جهت بدهيد

 اگر يك خط راهنمای خط‌كشی افقی داريد و می‌خواهيد سريعا آن را تبديل به يك خط راهنمای عمودی نمائيد كافی است كليد Alt را نگه داشته و بر روی خط راهنما كليك كنيد.

 

ايجاد لايه جديد در زير لايه انتخابی

كافی است هنگام كليد بر روي آيكن New Layer كليد Ctrl را نگه داريد.

 

حذف لكه‌ها يا خراش‌های تصوير

 اگر تصويری داريد كه سطح آن داراي لكه، نقاط يا خراشهايی است يك ترفند كوچك براي حذف آنها وجود دارد. روي ابزار Blur كليك كنيد. در نوار Options ميزان Opacity ابزار را روي 20 % تنظيم و حالت Blend را به Lighten تغيير دهيد و شروع به نقاشی روی خراش‌ها كنيد. پس از چند ضربه متوجه می‌شويد كه خراش‌ها به تدريج ناپديد می‌شوند.

 

ادغام لايه‌های مرئی در يك حركت

برای اين كار كافی است كليدهای Ctrl+Shift+E را همزمان فشار دهيد.

 

گردش روي تصوير

در حالت Full Screen براي پرش به بالاي تصوير كليد PageUp و براي پرش به پائين تصوير كليد PageDown را فشار دهيد.

براي پرش به سمت چپ تصوير كليد Ctrl+PageUP و براي پرش به سمت راست تصوير كليد Ctrl+PageDown را فشار دهيد. براي پرش به گوشه بالای سمت چپ كليد Home و براي پرش به گوشه پائين سمت راست كليد End را فشار دهيد.

 

كنترل  Tracking

 Trackingعبارت است از فضای بين يك گروه از حروف يا كلمات. براي تنگ كردن اين فاصله به صورت بصری ( نه به صورت عددی ) يعنی حذف فاصله بين يك گروه از حروف، ابزار Type را برداريد و متن را هايلايت كنيد و سپس كليد جهت چپ + Alt را برای كم كردن فاصله و كليد جهت راست + Alt را برای اضافه كردن اين فاصله فشار دهيد.

 

شهر ترفند



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 259
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 747
بازدید ماه : 677
بازدید کل : 556939
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1