دیسک چرک‌نویس در فتوشاپ
jebril
شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 10:21 ::  نويسنده : hr ashouri
 Scratch_Disk_icon

 

فتوشاپ هنگام اجرا مقدار حافظه زیادی را اشغال می‌کند. چنانچه سیستم از حافظه (RAM)  زیادی برخوردار نباشد، هنگام کار روی طرحها و پروژه های حجیم، کاهش سرعت سیستم محسوس خواهد بود. گاهی نیز سیستم به کلی هنگ می‌کند.

اما سازندگان این برنامه محبوب و قدرتمند چاره‌ای برای آن اندیشیده‌اند. برنامه فتوشاپ دارای قسمتی است که آن را دیسک چرک‌نویس یا Scratch Disk  می‌نامیم. این نرم افزار، هنگامی که در حال کار روی پروژه‌ای حجیم هستیم و حافظه سیستم (RAM)  بازدهی خوبی برای این پروژه ندارد، یک قسمت از فضای دیسک سخت (هارد‌دیسک) سیستم را به عنوان حافظه مجازی استفاده می‌کند. دقیقا مشابه قابلیت Page File در سیستم عامل ویندوز. یعنی اگر حافظه سیستم پر شد، فتوشاپ از آن قسمت از دیسکِ سخت که ذکر شد، بعنوان کمک‌رسان حافظه استفاده می‌کند و بخشی از اطلاعات روی حافظه را به دیسک چرک‌نویس انتقال می‌دهد تا سیستم کندی سرعت را تجربه نکند. 

اما برای مدیریت بهتر روی دیسکِ چرک‌نویس، بهتر است محل ذخیره آن را (که معمولا پارتیشن نصب فتوشاپ در درایو C است) را به جای دیگری انتقال دهیم.

برای انتقال دیسک چرک‌نویس به درایو مورد نظر، فتوشاپ را اجرا کرده و از منوی Edit گزینه Preferences و سپس گزینه Performance را انتخاب می‌کنیم. همانند تصویر زیر:

 

 

 

 

پنجره‌ای باز می‌شود با قسمتهای مختلف. در قسمت Scratch Disks پارتیشن و درایوی که قصد داریم دیسک چرک‌نویس آنجا ذخیره شود را برمی‌گزینیم. (می‌توانیم یک یا چند گزینه را انتخاب کنیم)

 

 

 

 

نکته:  درایو و پارتیشنی را انتخاب کنید که فضایِ خالیِ کافی داشته باشند و ویندوز در آن نصب نشده باشد. کاربران و طراحان حرفه‌ایِ فتوشاپ معمولاً یک درایو را مختص همین دیسک چرک‌نویس در نظر می‌گیرند که درایوی خالی و دیفراگ شده است.

از این به بعد هنگام کار با فتوشاپ، فایلی در پارتیشنهای مزبور به نام Photoshop Temp و بصورت موقتی ساخته می‌شود که با بستن فتوشاپ این فایل نیز پاک می‌شود. (در صورتی که با بستن فتوشاپ فایل حذف نشد، میتوانیم بصورت دستی آن را حذف کنیم)

 

اکنون محل دیسک چرک‌نویس را تغییر دادیم... دقت کنید که در مواقعی که فضای پارتیشن انتخاب شده کافی نباشد، هنگام استفاده از فتوشاپ پیغام خطایی ظاهر شده و این نکته را گوشزد می‌کند.

 

 

 

 

.

با تشکر از نوید حاتمی در ضمیمه کلیک جام جم



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 94
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 582
بازدید ماه : 512
بازدید کل : 556774
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1