jebril
یک شنبه 13 خرداد 1397برچسب:, :: 10:48 ::  نويسنده : hr ashouri

 كوهان شترها برای چیست ؟

 

 

كوهانی كه در پشت شترها وجود دارد ، در واقع كوهی از گوشت و چربی است كه می تواند در یك شتر سالم و جوان تا 80 پوند وزن داشته باشد . این كوهان ها به شتر كمك می كنند كه تا هفته ها بدون آب و غذا بمانند .

وقتی آ ب و غذا در بیابان نایاب می شود ، این كوهان های چربی مانند ذخیره غذایی برای بدن شتر عمل می كنند. بدن شتر از چربی ذخیره شده در این كوهان ها برای متابولیسم و سوخت و ساز استفاده می كند در چنین شرایطی كوهان كوچكتر می شود ، هر چه شتر كمتر غذا بخورد ، كوهان او كوچك تر می شود . در واقع اندازه كوهان های یك شتر درجه سلامت و منابع غذایی او را تعیین می كند . این كوهان ها یا همان ذخایر چربی دلیل این سئوال هستند كه چرا شترها می توانند روزها بدون آب و غذا بمانند زمانی كه انسان در روز به 8 لیوان آب نیاز دارد ، شترها می توانند مدت 2 هفته بدون آب زنده بمانند .

شترها تنها حیواناتی هستند كه كوهان دارند و حتی می توانند حدود 600 لیتر شیر در سال تولید كنند  شترها می توانند سوراخ های بینی شان را ببینند . وقتی شترها گرسنه باشند و غذایی در كار نباشد ممكن است هر چه در دسترس شان باشد ، مثل كفش یا پتو بردارند و بجوند .

در بعضی از كشورها به عنوان  تفریح ملی و عمومی شترها را به جان هم انداخته و از دیدن مبارزه آنها لذت می برند . جالب اینجاست بدانید شترها می توانند به سرعت اسب ها بدوند . در شهر موراكو مسابقه شتردوانی یكی از معروف ترین مسابقات ملی آنهاست .

یک شنبه 13 خرداد 1397برچسب:, :: 10:45 ::  نويسنده : hr ashouri

چرا وقتی هوا سرد است موهای بدن ما سیخ می ایستد ؟

 

 

 سیخ شدن موهای بدن از زمانی آغاز شد كه بدن انسان ها پوشیده از مو بود . وقتی هوا گرم است و شما نیاز به خنك شدن دارید ، ماهیچه های كوچك در انتهای هر مو منبسط می شود و این انبساط باعث شل و ول شدن موها می شود . غده های مولد عرق با ترشح عرق ، گرما را از بدن دور می كنند . رگ های خونی نیز گرما را به سمت پوست بدن آورده و آن را دفــع می كنند . اما وقتی هوا سرد است . این ماهیچه ها منقبض شده و باعث انقباض یا راست ایستادن موها می شود .

غده های مولد عرق بسته می شوند تا گرما را حفظ كنند . رگ های خونی هم كوچك می شوند تا از هدر رفتن گرما جلوگیری كنند .

راست ایستادن یا همان سیخ شدن موها امروزه كمك زیادی به ما نمی كند ، چون ما موی زیادی روی بدنمان نداریم . میلیون ها سال قبل بدن انسان ها با موی زیادی پوشیده شده بود و این عمل باعث گرم شدن آنها می شد . سرما تنها علت سیخ شدن موهای بدن نیست . ترس یا عصبانیت نیز می تواند همان واكنش را ایجاد كند . این مسئله در پستانداران دیگر مثل سگ و گربه هم صادق است . جالب است بدانید وقتی كه سگ ها یا گربه ها عصبانی می شوند موهای بدنشان سیخ می ایستد .

یک شنبه 13 خرداد 1397برچسب:, :: 10:37 ::  نويسنده : hr ashouri

کاربردهای جالب و خواندنی کوکاکولا

 

همه ما شنیده ایم که نوشابه هاى گازدار براى سلامتی زیان آور است، اما تاکنون به استفاده هاى گوناگون آنها یا مزایایشان فکر کرده اید؟ سایت TOPSGLOBE استفاده های گوناگون و بعضاً عجیبی از کوکاکولا را ذکر نموده که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

- به نوشته این سایت در بسیارى از ایالت هاى آمریکا، مأمورین پلیس راه ، دو گالن کوکاکولا در صندوق عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کنند.

- این سایت - در کمال تعجب- توصیه می کند که براى تمیز کردن توالت، یک شیشه کوکاکولا را داخل کاسه توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب پر فشار بشویید. اسید سیتریک موجود در کوکاکولا لکه ها را از سطوح چینی می زداید.

- هم چنین براى برطرف کردن لکه هاى زنگ از سپر آبکُرم کارى شده اتومبیل، سپر را با یک تکه کاغذ ( فویل) آلومینیوم مچاله شده آغشته به کوکاکولا بسایید.

- مورد دیگر استفاده کوکاکولا در تمیز کردن فساد قطب هاى باترى خودرو است. براى این کار یک قوطی کوکاکولا را روى قطب ها بریزید تا با قلیان کردن ، آن را تمیز کند.

- این سایت همچنین توصیه می کند براى شل کردن پیچ و مهره هاى زنگ زده ، تکه اى پارچه را که در کوکاکولا خیس شده است براى چند دقیقه بر روى پیچ و مهره قرار دهید.

- به نوشته این سایت براى پاک کردن چربی از لباس ها، یک قوطی کوکاکولا را داخل ماشین لباسشویی پر از لباس هاى چرب خالی کنید، پودر لباسشویی اضافه کنید و ماشین را روى دور عادى روشن کنید. کوکاکولا به تمیز شدن لکه هاى چربی کمک می کند.

 

- کوکاکولا همچنین بخار آب را از روى شیشه جلوى اتومبیل تمیز می کند. (در مناطق سرد و مرطوب، مثل MIDWEST در شمال آمریکا، گاهی اوقات شیشه جلوى اتومبیل از بیرون بخار می کند که با برف پاک کن پاک نمی شود. )

جهت اطلاع شما : ماده مؤثر کوکاکولا اسید فسفریک با PH برابر 28/0 است. اسید فسفریک ناخن را در مدت حدود 4 روز حل می کند. همچنین کلسیم را از استخوان ها می زداید و عامل اصلی افزایش روزافزون پوکی استخوان است. براى حمل محلول کوکاکولا (محلول غلیظ شده )، کامیون هاى حامل باید از علامت هاى ویژه «مواد خطرناک» که براى حمل مواد به شدت خورنده در نظر گرفته شده استفاده کنند.

- توزیع کنندگان کوکاکولا بیش از 20 سال است که از کوکاکولا براى تمیز کردن موتور کامیون هاى خود استفاده می کنند.

دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 12:56 ::  نويسنده : hr ashouri
دو شنبه 23 دی 1392برچسب:نرمش برای کارمندان, :: 7:19 ::  نويسنده : hr ashouri

مقام معظم رهبری :

ورزش برای سلامت و حفظ نشاط است ، سرمایه ای است که اواخر عمر برای شما می ماند اگر بخواهید جسم را به قدرت ، زیبائی ، توانائی و بروز قدرت ها و استعداد های گوناگون برسانید ، باید ورزش کنید.

 

 اگرچه توسعه برنامه هاي تندرستي تحت تاثير عوامل متعددي است ولي فعاليت هاي جسماني در بين آنها يکي از عوامل موثر در کسب سلامتي در کليه رده هاي سني به شمار مي رود

 

 

بارها توصیه شده است در محل کار هم با انجام تمرینات و کشش‌هایی مناسب ، بدن را در وضعیتی ایده‌آل حفظ کنیم . نشستن یا ایستادن طولانی‌ مدت ، هر دو عوارض ناگواری برای سلامت ما ایجاد خواهند کرد. بنابراین برای جلوگیری یا کاهش درد و گرفتگی ، از کشش‌هایی ساده در طول روز استفاده کنید . در این نوشتار به برخی کشش‌های مناسب در محیط کار اشاره می‌کنیم تا با انجام آنها شرایط جسمی بهتری برای خود فراهم کنید



ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 دی 1392برچسب:, :: 11:24 ::  نويسنده : hr ashouri

شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل cross

 

شبکه

یک شبکه کامپیوتری شامل دو یا بیش از دو کامپیوتر وابزارهای جانبی مثل چاپگرها، اسکنرها ومانند اینها هستند که بطور مستقیم بمنظور استفاده مشترک از سخت افزار ونرم افزار، منابع اطلاعاتی ابزارهای متصل ایجاده شده است. اما ما در این مطلب در نظر داریم که نحوه شبکه کردن دو کامپیوتر را به وسیله کابل cross آموزش دهیم.



ادامه مطلب ...
بسم الله الرحمن الرحیم


اَشْهَدُ اَنْ لآ اِلهَ الاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً
گواهم که نیست معبود حقی جز او خدا یگانه است و شریک ندارد و گواهم که محمد


عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَنَّهُ سَیِّدُ الأَوَّلینَ وَالأخِرینَ وَ اَنَّهُ سَیَّدُ الأنبِیاءِ وَ
بنده او و رسول اوست و او سیّد اولین و آخرین است و او سید پیغمبران و


ادامه مطلب ...
یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : hr ashouri
ساخت جاکليدي (معرق)


 






 

لوازم مورد نياز:
 

1- کمان اره
2- تيغ اره مويي مخصوص چوب
3- طرح
4- سه لايي
5- چکش سبک
6- ميخ کش
7- ميخ سايه
8- چسب چوب
9- چسب شيشه اي و کاغذي پهن
10- سنباده نرم و زبر
11- پيشکار
12- تيزک
معرق يعني کنار هم قرار دادن قطعات (معرق چوب، معرق کاشي، معرق آينه و غيره)



ادامه مطلب ...
یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:, :: 13:31 ::  نويسنده : hr ashouri

معرق به نظر من یعنی رنگ آمیزی با چوب، چوب هایی با رنگ های طبیعی...

ما یه طرح انتخاب می کنیم، رنگی یا سیاه و سفید فرقی نمی کنه، و طبق طرح و یا سلیقه خودمون با چوب های رنگی جایگزین می کنیم...

وسایل لازم در معرق کاری:

میز به ارتفاع 90 تا 110 سانتی متر و عرض 50 سانتی متر(میز تحریر، میز کامپیوتر، اوپن آشپزخونه!)

پیشکار: قطعه چوب یا نئوپانی به اندازه 30 در 15 سانتی متر و ضخامت 2 سانتی متر که وسطش حداقل یک شکاف مثلثی شکل داشته باشه.(می تونید از ام دی اف کارها یه تیکه ضایعات بگیرید و بگید براتون شکاف بزنه)این پیشکاری که تو تصویر می بینید 3 تا شکاف داره، نیم سانتی و 1ونیم سانتی و 2ونیم سانتی.

شکاف نیم سانتی بیشتر از همه استفاده شده...

شکاف ها باید کاملاً بیرون از لبه میز قرار بگیرند.

پیشکار میتونه با دوتا پیچ بلند به میز نصب بشه، یا اینکه طول پیشکار بیشتر باشه، مثلا 50 سانتی متر و با پیچ دستی به میز محکم بشه، یا وسایل سنگین روش بذارید که تکون نخوره...

کمان اره: کمان به شکل U هست به طول حدود 25 سانتی متر و عرض 15 سانتی متر، با دسته چوبی و تیغه قابل تعویض، هنگام وصل تیغه باید دقت کنید که دندانه های تیغه رو به پایین باشد.اول تیغه رو به پیچ پایینی اره که نزدیک دسته هست ببندید بعد اره رو جمع کنید تا تیغ اره به پیچ بالایی برسه و ازش بیرون بزنه، بعد پیچش رو محکم کنید تا تیغ اره کاملا سفت باشه.

دو مدل کمان اره توی تصویر می بینید، کمان اره نارنجی قدیمی تره و سنگین تره و بستنش سخت تره، قیمتش حدود 5000 تومن، کمان اره آبی جدیدتره(میله ای)، سبک تره و بستنش هم خیلی راحت تره، قیمتش حدود 20هزار تومن، برای کار مشبک این اره واقعاً خیلی بهتره...

برای بستن تیغه در کمان اره که سخت بسته میشه بهتره روی پیشکار یه شیار به صورت مستقیم و به قطر کمان اره ایجاد،بعد از بستن تیغه در دسته کمان اره در شیار قرار داده و فشار میدهیم و سپس آن را میبندیم.

تیغ اره: تیغه پاملخی شماره "دو صفر".

برای کسایی که تازه کار می کنن برای اینکه بدونن دندونه های تیغه به کدوم طرف باشه همیشه یادتون باشه تیغه به صورت آبشار در نظر بگیرید که دندونه ها به طرف دسته که سر پایین هست قرار داره.

آچار مُشتی: برای باز و بسته کردن پیچ کمان اره استفاده میشه.(توی تصویر داخل کمان اره نارنجی گذاشتم، پلاستیکیه مدل جدیده! مشتی قدیمی ها چوبی بودن)

تصویر پیچ دستی و مُشتی مدل قدیمی رو می تونید ببینید:

چکش 100 تا 150 گرمی.

میخ کِش برای بیرون کشیدن میخ.

یه تیکه صابون خشک که بعضی وقتا به تیغ اره بکشید، برای سهولت در برش و کم کردن اصطکاک بین چوب و اره.

مواد مصرفی مورد استفاده در معرق:

زیرکار: برای تابلوهای کوچک از نئوپان یا روکش چوب یا کُنده استفاده می کنیم.

برای تابلوهای بزرگ باید سفارش بدید براتون کلاف درست کنند.

طرح و تخته سه لا به اندازه طرح.

چسب فوری: برای چسباندن طرح روی تخته سه لا.

چسب چوب شمال: برای چسباندن قطعات چوب روی زیرکار.

دوده صنعتی: یه پودر سیاه هست برای مخلوط کردن با چسب چوب که اگر از زیر قطعات چوبی، چسب بیرون زد سفیدک نزند.

اگر دوده صنعتی نتونستید تهیه کنید، یه مارک چسب چوب معرفی می کنم که بعد از خشک شدن سفید نمیشه، اسم مارکش چسب چوب شمال.

میخ سایه: میخ های ریز یک سانتیمتری هستند، برای میخ کردن الگو روی زیرکار یا چوب.

مداد و اِتود و کارد و چسب شیشه ای و ماژیک سی دی...

...و چوب های رنگی مناسب برای معرق.

با تشکر از آقا احسان که توضیحات منو کامل کردند، توضیحات ایشون با رنگ قرمز مشخص شده.

یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:, :: 13:9 ::  نويسنده : hr ashouri

آشنایی با انواع چوب و معرفی و کاربرد آنها

معرفی چند گونه چوب وکاربردهایشان

* راش rash
چوبي است نيمه سخت و سنگين و خوشتراش با قابليت تورقي بسيار مناسب، مناسب براي روکش گيري الوارگيري، پارکت تراورز، تخته چند لايه، صنايع مبلمان (به خصوص مبلهاي خميده)، قايق سازي.نام علمي اين چوب Fagus orientalis نام فارسي و بومي راش و مرس و نام انگليسي آن Beech است. از خواص ظاهري چوب راش درون نامشخص و به رنگ کرم مايل به قرمز است. دواير ساليانه فشرده و در نتيجه در مقاطع طولي داراي خطوط کم و بيش مشخص ناشي از آن است. از بارزترين خصوصيات شايد بتوان به پره هاي چوبي در مقاطع طولي اشاره کرده که در مقطع شعاعي به پرمگس و در مقطع مماسي به دوک معروفند و اين پره ها به صورت لکه هاي قرمز ديده ميشود. 

چه بسا گاهي اين پرمگس هاي زيبا عيب محصوب ميشوند چرا که به عقيده نجاران اين بخشهاي چوب پس از رنگ کاري سياه ميشوند. گونه راش چوبي نيمه سنگين و داراي بافتي همگن و تقريبا مقاوم در برابر حشرات و قارچهاست. گرده بينه هاي درجه 1 و 2 راش در ايران بيشتر به مصرف کارخانجات روکش و تخته لايه مي رسد و گرده بينه هاي درجه 3 پس از تبديل به الوار به بازار تهران (پل چوبي) روانه مي شوند. بنا به اطلاعات بازار ميزان تفاوت قيمت آن در 6 ماهه نخست در بازار تهران بوده است. به دليل بافت همگن و درجه سختي مناسب اين چوب بيشترين تقاضا را براي خريد به منظور تهيه مبل در بازار دارد.

همچنين به دليل قابليت آغشتگي با انواع محلولهاي حفاظتي بيشترين گونه مصرفي در کارخانه هاي اشباع است. البته اخيرا گونه هاي خارجي راش از طريق آذربايجان وارد ايران شده است که بنا به ادعاي مبل سازان و فرشندگان چوب کيفيت چوب راش ايراني را ندارد ولي به دليل ابعاد و رطوبت مناسب تخته ها ميزان ضايعات کمتري، در امر فرآيند توليد دارد.

* توسکاtoska
چوبي سبک، نرم، راست تار، خوشکار، زير بافت و قابل تورق مي باشد که در تختۀ چند لايي مخصوصا لايه هاي وسطي، جعبه سازي، مدل سازي، اسکلت مبلمان کاربرد دارد.دو گونه توسکاي قشلاقي و ييلاقي به نام هاي علمي Subcordate Alnus و Glutionose Alnuse در ايران وجود دارد. نام هاي محلي توسکا، تسکا و توسه است.  چوب درون نامشخص، رنگ کرم مايل به قرمز، دواير ساليانه پهن با حدود نسبتا مشخص و موجدار در مقطع عرضي و پره چوبي آجري شکل قرمز رنگ در مقطع شعاعي و دوک هاي ظريف (پره ها) در مقطع مماسي از خصوصيات ظاهري چوب است.

چوبي نيمه سنگين تا سبک است که به دليل پرداخت و رنگ پذيري شکاف خوري و ابزار خوري خوب در صنعت مبلمان مصرف دارد ولي کم دوام بوده که البته در آب دوام قابل توجهي دارد. بيشترين ميزان فروش را در بازار چوب فروشان پس از راش را داراست که البته در حال حاضر مهمترين مورد مصرف آن طبق آمار موجود در کارخانجات تخته لايه سازي آن در برابر آب در ساختن بناهاي آبي نيز مصرف ميشود. قيمت چوب توسکا به صورت الواري در سال بوده است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه شانزدهم دی 1390ساعت 16:16  توسط فرامرز غفاری مولان  |  نظر بدهید

علامت شناسایی و خصوصیات نوع چوب خوب

علامت شناسایی و خصوصیات

  نوع چوب

چوب جوان واضح( غیر قابل استفاده، الیاف خشن و طویل. بسیار با دوام ، کم کار می کند سخت، سفت و الاستیک،رنگ مایل به زردی که بعدها قهوه ای می شود

    بلوط

تقریباً محکم،کمی الاستیک،در آب و هوای متغیردارای استقامت کم، زیاد کارمیکند،رنگ آن زرد تا قهوه ای مایل به قرمزی است

جنگلی قرمز

سخت، الاستیک، سفت، سنگین کارکردن باآن مشکل، برنگ تقریباً سفید تا مایل به زردی است

جنگلی قرمز

چوب جوان واضح دیده میشود، سخت،سفت،الیاف بلند،الاستیک،زیاد کارمی کند و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است

 ملج(نارون)

مغز چوب قهوه ای، چوب جوان روشن، با آن خوب کار می شود، باسانی آستری خورده ورنگ می شود

چوب گردو

دارای خلل و فرج ظیف،گاهی اوقات درچوب امواج زیبائی دیده میشود برنگ زرد مایل به سفیدی،خوب رنگ میشود

    افرا

خلل وفرج دار، نرم،فقط در جای گرم دوام دارد،در خیلی موارد کار کردن با آن مشکل است،برنگ سفید می باشد

   سپیدار

الیاف ظریف، اکثراً دارای امواج زیبا، سفت در جاهای خشک دوام دارد، برنگ سفید مایل به زردی

   زیر فون

چوب جوان واضح، بسیار سفت والاستیک، با آن خوب کار میشود ، رنگ آن ابتدا روشن است و بعد از مدتی برنگ زرد مایل به قهوه ای در می آید

زبان گنجشک

چوب جوان واضح، چوب پیر به رنگ قهوه ای مایل به قرمزی،امواج پررنگ و کار کردن با آن آسان است

چوب گیلاس

نیمه سخت. بدون موج و علامت مخصوص، به رنگ قرمز مایل به قهوه ای است

چوب گلابی

چوب پیر برنگ قهوه ای مایل به قرمزی چوب جوان برنگ قرمز، بدون علامت مخصوص،کم کار میکند

  ماهاگونی

چوب پیزکم وتیره رنگ، چوب جوان زیاد و به رنگ زرد زیتونی، به آسانی روی آن کار می شود

     لیمبا

چوب پیر به رنگ قهوه ای تیره، چوب جوان روشن تر، در هوای آزاد بسیار دوام دارد، کار کردن با آن مشکل است

     تیک

+ نوشته شده در  جمعه شانزدهم دی 1390ساعت 16:12  توسط فرامرز غفاری مولان  |  نظر بدهید
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 332
بازدید ماه : 4310
بازدید کل : 556179
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1